جستجو

آرشيو

تماس با ما

درباره ما

صفحه نخست

 
تاريخ درج: چهارشنبه، 12 بهمن 1401     
ضرورت پافشاری شورای عالی بورس بر فروش بورسی خودرو؛
وزارت صمت از عرضه خودرو در بورس حمایت کند

به گزارش گروه نگاه پارلمان به شهر تهرانی نیوز، عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی با تاکید بر اینکه بورس بهترین بازار برای عرضه خودرو است، گفت: عرضه در بورس به سود مردم، مصرف‌کننده و تولیدکننده است و زمانی که یک تصمیم درست اتخاذ شد، نمی‌بایست با دخالت در آن اختلال ایجاد کرد.

محمد صفایی دلوئی در خصوص ورود مجدد شورای رقابت به عرصه سیاست‌گذاری برای صنعت خودرو و اینکه آیا این شورا می‌تواند مانع از عرضه خودرو در بورس شود، اظهار داشت: شورای رقابت نمی‌بایست دخالتی در عرضه در بورس نماید. بهترین بازار عرضه، عرضه در بورس است که به سود مردم، مصرف‌کنندگان و تولیدکننده است.

وی با تاکید بر اینکه عرضه خودرو در بورس می‌بایست استمرار داشته باشد تا به یک تعادلی در قیمت که شاخص را عرضه و تقاضا مشخص نماید برسیم و در خصوص محدوده اختیارات شورای رقابت در فروش بورسی خودرو افزود: زمانی که یک تصمیم درست اتخاذ شد، نمی‌بایست ورود نمایند تا آن تصمیم را دچار اخلال نمایند.

نماینده مردم گناوه و بجستان در مجلس شورای اسلامی در پایان در خصوص کشمکش میان شورای رقابت و شورای عالی بورس در رابطه با عرضه خودرو در بورس و موضع بی‌طرفانه وزارت صمت با توجه به مسئولیت این وزارتخانه در صنعت و بازار خودرو و پاسخگویی به نهادهای نظارتی و مجلس خاطرنشان کرد: شورای عالی بورس مسئول تعیین قیمت خودروهای عرضه شده در این بازار است و بورس بهترین مسیری است که در حال حاضر اتخاذ شده است. بورس می‌تواند نسبت به این روش عرضه پافشاری نماید و وزارت صمت نیز باید از فروش بورسی خودرو حمایت نماید، زیرا پیشنهاد این وزارتخانه بوده است.




درج يادداشت و نظرات

نام:
  ايميل:
توضيحات: