تهرانی نیوز - پايگاه اطلاع رسانی تهرانی نيوز

[نسخه مخصوص چاپ ]

SHAHRDARINEWS.COM


وزارت صمت از عرضه خودرو در بورس حمایت کند
تاريخ خبر: چهارشنبه، 12 بهمن 1401 ساعت: 12:10

به گزارش گروه نگاه پارلمان به شهر تهرانی نیوز، عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی با تاکید بر اینکه بورس بهترین بازار برای عرضه خودرو است، گفت: عرضه در بورس به سود مردم، مصرف‌کننده و تولیدکننده است و زمانی که یک تصمیم درست اتخاذ شد، نمی‌بایست با دخالت در آن اختلال ایجاد کرد.

محمد صفایی دلوئی در خصوص ورود مجدد شورای رقابت به عرصه سیاست‌گذاری برای صنعت خودرو و اینکه آیا این شورا می‌تواند مانع از عرضه خودرو در بورس شود، اظهار داشت: شورای رقابت نمی‌بایست دخالتی در عرضه در بورس نماید. بهترین بازار عرضه، عرضه در بورس است که به سود مردم، مصرف‌کنندگان و تولیدکننده است.

وی با تاکید بر اینکه عرضه خودرو در بورس می‌بایست استمرار داشته باشد تا به یک تعادلی در قیمت که شاخص را عرضه و تقاضا مشخص نماید برسیم و در خصوص محدوده اختیارات شورای رقابت در فروش بورسی خودرو افزود: زمانی که یک تصمیم درست اتخاذ شد، نمی‌بایست ورود نمایند تا آن تصمیم را دچار اخلال نمایند.

نماینده مردم گناوه و بجستان در مجلس شورای اسلامی در پایان در خصوص کشمکش میان شورای رقابت و شورای عالی بورس در رابطه با عرضه خودرو در بورس و موضع بی‌طرفانه وزارت صمت با توجه به مسئولیت این وزارتخانه در صنعت و بازار خودرو و پاسخگویی به نهادهای نظارتی و مجلس خاطرنشان کرد: شورای عالی بورس مسئول تعیین قیمت خودروهای عرضه شده در این بازار است و بورس بهترین مسیری است که در حال حاضر اتخاذ شده است. بورس می‌تواند نسبت به این روش عرضه پافشاری نماید و وزارت صمت نیز باید از فروش بورسی خودرو حمایت نماید، زیرا پیشنهاد این وزارتخانه بوده است.