جستجو

آرشيو

تماس با ما

درباره ما

صفحه نخست

 
تاريخ درج: چهارشنبه، 24 مهر 1398     
در آکادمی هوشمند نابینایان سرای محله بهارستان برگزار شد؛
گرامیداشت روز جهانی عصای سفید

به گزارش اخبار مناطق 22 گانه تهرانی نیوز، مراسم گرامیداشت روز عصای سفید در آکادمی هوشمند نابینایان سرای محله بهارستان با حضور سردار مظلومی رئیس فدراسیون جانبازان و معلولین کل کشور، سعید شاه میرمعاون اجتماعی و فرهنگی منطقه 12 و نفیسه آزاد معاون طرح و برنامه دبیرخانه ستاد مدیریت محله در محلات برگزار شد.
 

در ابتدای این جلسه سردار مظلومی رئیس فدراسیون جانبازان و معلولین کل کشور روز جهانی نابینایان روز عصای سفید را تبریک گفت و در ادامه افزود: ما باید بپذیریم که کمبود های بسیار زیادی در این عرصه داریم. برای مثال مناسب سازی به صورت یکپارچه و با وحدت رویه مناسب صورت نگرفته است.
 

سردار مظلومی ادامه داد: در این دوازده سالی که با منطقه 12 کار کرده ام مشارکت و همدلی خوبی برای کمک به جانبازان و معلولین صورت گرفته است.
 

در ادامه این برنامه شاه میر گفت: یکی از دغدغه های ما در معاونت اجتماعی و فرهنگی منطقه 12 در حوزه مناسب سازی فضاهای عمومی برای معلولین است.
 

وی افزود: نگاه اصلی مدیریت شهری، تهران شهری برای همه است و توجه به معلولین به عنوان بخشی از این جامعه شهری در پروژه های عمرانی کلان منطقه 12 لحاظ شده است.
 

در ادامه جلسه نفیسه آزاد معاون طرح و برنامه ستاد مدیریت محله به بیان دیدگاه‌های خود در مورد مسائل مربوط به معلولان و به خصوص نابینایان پرداخت و تصریح کرد: تهران شهری است که برای مردان سالم و جوان طراحی شده است و مناسب سازی‌ های لازم برای معلولان در آن صورت نگرفته است.
 

وی افزود: شهروندان هم از آموزش لازم برای برخورد مناسب با معلولین عزیز برخوردار نشده اند و این امر یکی از مهم‌ترین مسائلی است که باید به آن توجه شود.
 

آزاد با ابراز خرسندی از فعالیت مرکز فرآموز نابینایان در سرای محله بهارستان تاکید کرد: ستاد مدیریت محله در نظر دارد حداقل در برخی از سراهای محله مناسب ‌سازی‌های لازم برای بهره ‌مندی معلولان و از جمله نابینایان را پیگیری و به سرانجام برساند.
 

در این جلسه همچنین مدیر مدرسه نابینایان خزائلی و چند تن از نابینایان و خانواده‌های آن‌ها به بیان مسائل، دغدغه‌ های و دیدگاه‌های خود پرداختند.




درج يادداشت و نظرات

نام:
  ايميل:
توضيحات: