تهرانی نیوز - پايگاه اطلاع رسانی تهرانی نيوز

[نسخه مخصوص چاپ ]

SHAHRDARINEWS.COM


گرامیداشت روز جهانی عصای سفید
تاريخ خبر: چهارشنبه، 24 مهر 1398 ساعت: 14:35

به گزارش اخبار مناطق 22 گانه تهرانی نیوز، مراسم گرامیداشت روز عصای سفید در آکادمی هوشمند نابینایان سرای محله بهارستان با حضور سردار مظلومی رئیس فدراسیون جانبازان و معلولین کل کشور، سعید شاه میرمعاون اجتماعی و فرهنگی منطقه 12 و نفیسه آزاد معاون طرح و برنامه دبیرخانه ستاد مدیریت محله در محلات برگزار شد.
 

در ابتدای این جلسه سردار مظلومی رئیس فدراسیون جانبازان و معلولین کل کشور روز جهانی نابینایان روز عصای سفید را تبریک گفت و در ادامه افزود: ما باید بپذیریم که کمبود های بسیار زیادی در این عرصه داریم. برای مثال مناسب سازی به صورت یکپارچه و با وحدت رویه مناسب صورت نگرفته است.
 

سردار مظلومی ادامه داد: در این دوازده سالی که با منطقه 12 کار کرده ام مشارکت و همدلی خوبی برای کمک به جانبازان و معلولین صورت گرفته است.
 

در ادامه این برنامه شاه میر گفت: یکی از دغدغه های ما در معاونت اجتماعی و فرهنگی منطقه 12 در حوزه مناسب سازی فضاهای عمومی برای معلولین است.
 

وی افزود: نگاه اصلی مدیریت شهری، تهران شهری برای همه است و توجه به معلولین به عنوان بخشی از این جامعه شهری در پروژه های عمرانی کلان منطقه 12 لحاظ شده است.
 

در ادامه جلسه نفیسه آزاد معاون طرح و برنامه ستاد مدیریت محله به بیان دیدگاه‌های خود در مورد مسائل مربوط به معلولان و به خصوص نابینایان پرداخت و تصریح کرد: تهران شهری است که برای مردان سالم و جوان طراحی شده است و مناسب سازی‌ های لازم برای معلولان در آن صورت نگرفته است.
 

وی افزود: شهروندان هم از آموزش لازم برای برخورد مناسب با معلولین عزیز برخوردار نشده اند و این امر یکی از مهم‌ترین مسائلی است که باید به آن توجه شود.
 

آزاد با ابراز خرسندی از فعالیت مرکز فرآموز نابینایان در سرای محله بهارستان تاکید کرد: ستاد مدیریت محله در نظر دارد حداقل در برخی از سراهای محله مناسب ‌سازی‌های لازم برای بهره ‌مندی معلولان و از جمله نابینایان را پیگیری و به سرانجام برساند.
 

در این جلسه همچنین مدیر مدرسه نابینایان خزائلی و چند تن از نابینایان و خانواده‌های آن‌ها به بیان مسائل، دغدغه‌ های و دیدگاه‌های خود پرداختند.