جستجو

آرشيو

تماس با ما

درباره ما

صفحه نخست

 
تاريخ درج: چهارشنبه، 12 شهريور 1393     
راه اندازی دو مرکزمحلی کنترل ترافیک در پایتخت
آمادگی کامل مرکز کنترل ترافیک تهران همزمان با بازگشایی مدارس

به گزارش گروه مناطق 22 گانه شهرداری نیوز، مدیر کنترل ترافیک شهرداری تهران گفت: درتابستان سال جاری در دو منطقه 18 و 12 شهر تهران مراکز کنترل ترافیک محلی راه اندازی شده است که با بهره برداری از این دو مرکز، آمار مراکز محلی کنترل ترافیک به 6 مرکز رسیده است.این مراکزدر اشل کوچکتر همانند مراکز اصلی ، از طریق دوربین های نظارت تصویری امکان نظارت تصویری و کنترل ترافیک در مناطق مربوطه اطراف خود را دارند تا زمینه مدیریت دقیق و بهتر بر وضعیت ترافیک شهر فراهم شود.

همایون فتاحی در رابطه با بازگشایی مدارس و کنترل ترافیک اوایل مهر گفت: بحث کنترل ترافیک یک بحث همیشگی است وبا توجه به بانک اطلاعاتی که درمرکز کنترل ترافیک موجود است و بر اساس اطلاعات و آمار و تجارب سال های گذشته در این ایام ، نفاطی که بار ترافیکی بیشتری در سال های گذشته داشته اند و همچنین نقاط حادثه خیز و نقاطی که بیشترین تصادف یا خرابی خودرو اعم از خودرهای سبک و سنگین را داشته اند ، شناسایی شده و سعی بر این است که تمامی سیستم ها به روز رسانی و خرابی های احتمالی سیستم ها نظارت تصویری و سامانه های هوشمند به طور کامل بررسی شود.

وی در ادامه خاطر نشان کرد: تلاش مرکز کنترل ترافیک بر این است که از طریق 3 ابزاری که در اختیار داریم با توان صد در صدی در اختیار شهروندان باشیم . از طریق رادیو پیام که ترافیک صبگاهی اولین روز مهر ماه را از ساعت 6 صبح تا 9 شب یا ارائه پیام های ترافیکی و آموزشی خاص به اطلاع شهروندان می رساند، همچنین با استفاده از تابلو های ثابت و متغیر خبری ووب سایت وضعیت ترافیک ، نقاط پر ترافیک شهر اطلاع رسانی خواهد شد.

فتاحی در خصوص پر ترافیک ترین مناطق و بزرگراه ها به هنگام باز گشایی مدارس تصریح کرد: بزرگراه شیخ فضل اله نوری به علت ورود افرادی که از کرج به سمت تهران در حرکت هستند ، اولین نقطه ای است که بار ترافیکی آن زودتر آغاز می شود . سپس بزرگراه های همت ، حکیم ، رسالت و بسیج دارای ترافیک صبحگاهی هستند.

وی با بیان محدودیت ظرفیت معابر شهر تهران گفت : حجم معابر می بایست با ظرفیت خودرو ها هماهنگی داشته باشد.چنانچه سالانه دو بزرگراه نیز احداث شود ، باز هم پاسخگوی تعداد بالای خودروهایی که وارد چرخه خودرو شهر تهران می شود نیست ، بنابرین به علت ظرفیت محدود معابر ، توسعه حمل ونقل عمومی در دستور کار قرار گرفته و شعار ما این است که وسایل نقلیه عمومی آنقدر گسترش پیدا کند تا 75 در صد رفت و آمد ها و سفرهای درون شهری از طریق حمل و نقل عمومی انجام گیرد.

همایون فتاحی گفت: در مدیریت ترافیک شهر تهران دغدغه اصلی این است که بتوانیم حداکثر استفاده از معابر محدود شهر تهران شده و مواردی که سبب اختلال و کندی حرکت می شود را پیدا کرده و به هنگام تصادف یا خرابی خودرو که دو عامل تاثیر گذار در ایجاد گره های ترافیکی هستند ، در کوتاه ترین زمان ممکن با اعزام نیروهای امدادی از انسداد معابر جلوگیری شود.

مدیر مرکز کنترل ترافیک تهران بزرگ تصریح کرد : امسال نیز با تشکیل ستاد مهر همانند سال های گذشته ، در صدد هستیم با آمادگی کامل و اطلاع رسانی به موقع به مردم ، ترافیک روزهای اول مهر ماه را تعدیل کنیم .با گذشت زمان ممکن است حجم ترافیک تغییر نکند ، اما رفتارهای ترافیکی شهروندان با وضعیت موجود تطبیق پیدا خواهد کردواین مشکل قطعا با همکاری عموم مردم و نهاد ها و سازمان های دست اندر کار به خوبی ساماندهی خواهد شد.

فتاحی در پایان تاکید کرد: شهروندان از طریق معاینه فنی منظم خودرو های خود و همچنین رعایت قوانین راهنمایی و رانندگی ، رعایت خطوط ورعایت سرعت و حفظ فاصله طولی و عرضی که پارامتر های بسیار مهمی در ایجاد تصادف و سپس اختلالات ترافیکی هستند ،می توانند به حفظ آرامش خود و روان بودن ترافیک کمک بسیاری کنند.

 

 

 

 




درج يادداشت و نظرات

نام:
  ايميل:
توضيحات: