تهرانی نیوز - پايگاه اطلاع رسانی تهرانی نيوز

[نسخه مخصوص چاپ ]

SHAHRDARINEWS.COM


آمادگی کامل مرکز کنترل ترافیک تهران همزمان با بازگشایی مدارس
تاريخ خبر: چهارشنبه، 12 شهريور 1393 ساعت: 11:59

به گزارش گروه مناطق 22 گانه شهرداری نیوز، مدیر کنترل ترافیک شهرداری تهران گفت: درتابستان سال جاری در دو منطقه 18 و 12 شهر تهران مراکز کنترل ترافیک محلی راه اندازی شده است که با بهره برداری از این دو مرکز، آمار مراکز محلی کنترل ترافیک به 6 مرکز رسیده است.این مراکزدر اشل کوچکتر همانند مراکز اصلی ، از طریق دوربین های نظارت تصویری امکان نظارت تصویری و کنترل ترافیک در مناطق مربوطه اطراف خود را دارند تا زمینه مدیریت دقیق و بهتر بر وضعیت ترافیک شهر فراهم شود.

همایون فتاحی در رابطه با بازگشایی مدارس و کنترل ترافیک اوایل مهر گفت: بحث کنترل ترافیک یک بحث همیشگی است وبا توجه به بانک اطلاعاتی که درمرکز کنترل ترافیک موجود است و بر اساس اطلاعات و آمار و تجارب سال های گذشته در این ایام ، نفاطی که بار ترافیکی بیشتری در سال های گذشته داشته اند و همچنین نقاط حادثه خیز و نقاطی که بیشترین تصادف یا خرابی خودرو اعم از خودرهای سبک و سنگین را داشته اند ، شناسایی شده و سعی بر این است که تمامی سیستم ها به روز رسانی و خرابی های احتمالی سیستم ها نظارت تصویری و سامانه های هوشمند به طور کامل بررسی شود.

وی در ادامه خاطر نشان کرد: تلاش مرکز کنترل ترافیک بر این است که از طریق 3 ابزاری که در اختیار داریم با توان صد در صدی در اختیار شهروندان باشیم . از طریق رادیو پیام که ترافیک صبگاهی اولین روز مهر ماه را از ساعت 6 صبح تا 9 شب یا ارائه پیام های ترافیکی و آموزشی خاص به اطلاع شهروندان می رساند، همچنین با استفاده از تابلو های ثابت و متغیر خبری ووب سایت وضعیت ترافیک ، نقاط پر ترافیک شهر اطلاع رسانی خواهد شد.

فتاحی در خصوص پر ترافیک ترین مناطق و بزرگراه ها به هنگام باز گشایی مدارس تصریح کرد: بزرگراه شیخ فضل اله نوری به علت ورود افرادی که از کرج به سمت تهران در حرکت هستند ، اولین نقطه ای است که بار ترافیکی آن زودتر آغاز می شود . سپس بزرگراه های همت ، حکیم ، رسالت و بسیج دارای ترافیک صبحگاهی هستند.

وی با بیان محدودیت ظرفیت معابر شهر تهران گفت : حجم معابر می بایست با ظرفیت خودرو ها هماهنگی داشته باشد.چنانچه سالانه دو بزرگراه نیز احداث شود ، باز هم پاسخگوی تعداد بالای خودروهایی که وارد چرخه خودرو شهر تهران می شود نیست ، بنابرین به علت ظرفیت محدود معابر ، توسعه حمل ونقل عمومی در دستور کار قرار گرفته و شعار ما این است که وسایل نقلیه عمومی آنقدر گسترش پیدا کند تا 75 در صد رفت و آمد ها و سفرهای درون شهری از طریق حمل و نقل عمومی انجام گیرد.

همایون فتاحی گفت: در مدیریت ترافیک شهر تهران دغدغه اصلی این است که بتوانیم حداکثر استفاده از معابر محدود شهر تهران شده و مواردی که سبب اختلال و کندی حرکت می شود را پیدا کرده و به هنگام تصادف یا خرابی خودرو که دو عامل تاثیر گذار در ایجاد گره های ترافیکی هستند ، در کوتاه ترین زمان ممکن با اعزام نیروهای امدادی از انسداد معابر جلوگیری شود.

مدیر مرکز کنترل ترافیک تهران بزرگ تصریح کرد : امسال نیز با تشکیل ستاد مهر همانند سال های گذشته ، در صدد هستیم با آمادگی کامل و اطلاع رسانی به موقع به مردم ، ترافیک روزهای اول مهر ماه را تعدیل کنیم .با گذشت زمان ممکن است حجم ترافیک تغییر نکند ، اما رفتارهای ترافیکی شهروندان با وضعیت موجود تطبیق پیدا خواهد کردواین مشکل قطعا با همکاری عموم مردم و نهاد ها و سازمان های دست اندر کار به خوبی ساماندهی خواهد شد.

فتاحی در پایان تاکید کرد: شهروندان از طریق معاینه فنی منظم خودرو های خود و همچنین رعایت قوانین راهنمایی و رانندگی ، رعایت خطوط ورعایت سرعت و حفظ فاصله طولی و عرضی که پارامتر های بسیار مهمی در ایجاد تصادف و سپس اختلالات ترافیکی هستند ،می توانند به حفظ آرامش خود و روان بودن ترافیک کمک بسیاری کنند.