تهرانی نیوز - پايگاه اطلاع رسانی تهرانی نيوز

[نسخه مخصوص چاپ ]

SHAHRDARINEWS.COM


نوروز ٩٦ با عرضه پایدار سوخت در سراسر کشور سپری شد
تاريخ خبر: چهارشنبه، 16 فروردين 1396 ساعت: 09:42

به گزارش تهرانی نیوز؛، مصرف بی رویه انرژی در کشور اگرچه بسیار نگران کننده است، اما این مانع آن نیست که تامین سوخت پایدار شهروندان دچار چالش شود و آنان با وجود رشد مصرف بنزین، نوروز آرامی را به جهت تامین پایدار پشت سر نگذارند.

 

وزارت نفت بهعنوان متولی تامین سوخت کشور همه تلاشش این است که در کنار انجام این وظیفه، شدت انرژی را با کمک ارگان‌های مختلف در کشور کاهش دهد و الگوی مصرف بهینه انرژی را به یک فرهنگ تبدیل کند؛ خودروسازان بی شک می توانند کمک بزرگی به مصرف بهینه بنزین در خودروها کنند. 

شرکت ملی پخش فرآوردههای نفتی ایران، در ایام نوروز (یکم تا ١٣ فروردین ماه ٩٦) امسال یک میلیارد و ١١٤ میلیون لیتر بنزین توزیع کرده است که این رقم نسبت به مدت مشابه پارسال رشد ٥,٥ درصدی را نشان می دهد. 

از نخستین روز فروردین ماه ٩٦ تا روز سیزدهم، یک میلیارد و ١١٤ میلیون لیتر بنزین (به طور میانگین روزانه ٨٥,٧ میلیون لیتر) در جایگاه‌های عرضه سوخت کشور توزیع شده است تا شهروندان با خیالی آسوده به سفرهای نوروزی بپردازند. 

این رقم نسبت به مدت ١٣ روز نخست سال ١٣٩٥، رشد ٥,٥ درصدی داشته است و وزارت نفت بدون هیچ کم و کاستی در جهت آرامش شهروندان گام برداشته است. 

مصرف ١٠٢ میلیون لیتر بنزین در ١٢ فروردین ماه 

با توجه به افزایش سفرهای نوروزی، مصرف بنزین نیز شاهد رشد بوده است، بیشترین میزان مصرف این فرآورده نفتی به میزان ١٠٢ میلیون و ٤٠٠ هزار لیتر در ١٢ فروردین ماه ثبت شده است که رکورد جدیدی در مصرف این فرآورده نفتی به شمار میآید. 

مصرف گازوئیل از روز نخست تا ١٣ فروردین ماه به ٤٣٣ میلیون لیتر (میانگین روزانه ٣٣,٣ میلیون لیتر) رسید که نسبت به مدت مشابه پارسال با مصرف ٤٣٩ میلیون و ٥٠٠ هزار لیتر، کاهش نشان می‌دهد 

همچنین از آغاز سفرهای نوروزی (٢٦ اسفندماه ٩٥ تا ١٣ فروردین ماه ٩٦)، در مجموع ٩٩,٨ میلیون لیتر سوخت جت (روزانه پنج میلیون و ٥٠٠ هزار لیتر به ١٣ هزار و ١٠٤سورتی پرواز داخلی و خارجی) به هواپیماها اختصاص داده شد که این رقم نسبت به مدت مشابه پارسال به لحاظ بنزین تحویل به پروازهای داخلی و خارجی ٩ میلیون لیتر افزایش نشان میدهد.