تهرانی نیوز - پايگاه اطلاع رسانی تهرانی نيوز

[نسخه مخصوص چاپ ]

SHAHRDARINEWS.COM


چنانچه كار ضروري نداريد از خانه خارج نشويد
تاريخ خبر: دوشنبه، 23 آذر 1394 ساعت: 09:44

به گزارش شهرداری نیوز، معاونت حمل و نقل و ترافيك شهرداري تهران با صدور اطلاعيه اي در خصوص تشديد آلودگي هواي پايتخت اعلام كرد: هواي تهران براي تمامي گروه هاي جامعه و به عبارتي براي 9 ميليون شهروند تهراني ناسالم است.

در اين اطلاعيه با توجه به تشديد آلودگي هواي تهران، از عموم شهروندان درخواست شده چنانچه كار ضروري ندارند از خانه خارج نشوند و صرفاً در صورت ضرورت مبادرت به خروج از منزل نمايند، چرا که آلودگي هواي امروز به 22 منطقه شهر تسري پيدا كرده، در صورتی که روز گذشته 10 منطقه تهران از جمله مناطق 20، 14و 17، آلوده ترين نقاط تهران بودند.

این روابط عمومی با توجه به تشديد آلودگي هوا، رعايت موارد زير را به شهروندان توصيه كرده است:

عدم خروج از خانه براي عموم شهروندان و توصيه اكيد براي خارج نشدن از خانه به افراد بيمار به ويژه مبتلايان به بيماري هاي قلبی و ريوي، سالمندان، كودكان و بانوان باردار.

عدم انجام فعاليت هاي غير ضرور از جمله خودداري از هر گونه فعاليت شديد بدني و انجام حركات ورزشي در فضاهاي باز و بوستان هاي شهري.

عدم حضور نونهالان وكودكان در محوطه باز و حياط مهدهاي كودك، كودكستان ها و دبستان ها.

توصيه اكيد به عدم استفاده از وسايل نقليه شخصي و استفاده از وسايل نقليه عمومي به ويژه مترو.

روابط عمومي معاونت حمل و نقل و ترافيك شهرداري تهران در پايان اطلاعيه خود، با تأكيد بر اين كه كاش مسئولان مربوطه كه در گفت و گوها و گزارش های عملکرد خود از بهبود هواي پايتخت به عنوان يكي از دست آوردهاي خویش نام مي برند، امروز هم گزارشي از دلایل و عوامل تشديد آلودگي هواي تهران ارائه مي كردند و پاسخگوي عملكرد خود در خصوص عدم حمايت از توسعه حمل و نقل عمومي كه يكي از آثار و نتايج آن وضعیت امروز آلودگي هواي پايتخت است، بودند.