تهرانی نیوز - پايگاه اطلاع رسانی تهرانی نيوز

[نسخه مخصوص چاپ ]

SHAHRDARINEWS.COM


چین: نخست وزیر جدید ژاپن روابط خوبی را با ما شروع کرده است
تاريخ خبر: سه شنبه، 1 آبان 1403 ساعت: 12:29

 وزیر امور خارجه چین تاکید کرد با روی کار آمدن دولت نخست وزیر جدید ژاپن روابط ۲ کشور یک شروع خوب را تجربه کرده است.

 
به گزارش ایسنا، «وانگ یی»، وزیر امور خارجه چین در گفتگویی تلفنی با «تاکئو آکیبا»، مشاور امنیت ملی دولت ژاپن اظهار کرد با روی کار آمدن دولت «شیگرو ایشیبا»، نخست وزیر ژاپن، روابط توکیو و پکن یک «شروع خوب» را تجربه کرده است.
 
به گزارش خبرگزاری «شینهوا»، وانگ یی اظهار امیدواری کرد ژاپن به «منافع اساسی» چین احترام بگذارد، تعهد خود به اصل چین واحد را پاس بدارد، پایبند به اصل شراکت و عدم تهدید یکدیگر در روابط با چین باشد و در صلح و ثبات منطقه‌ای مشارکت کند.
 
«تاکئو آکیبا»، مشاور امنیت ملی ژاپن نیز در این گفت‌وگو تاکید کرد: «توکیو مایل به همکاری با پکن با هدف اجرای گفتگوهای راهبردی هدفمند و ارسال سیگنال‌های مثبت‌تر به جهان خارج است.»
 
به گزارش «آناتولی»، ۲ طرف همچنین بر سر ادامه دادن به «استفاده خوب از مکانیزم گفتگوهای سیاسی سطح بالای ژاپن-چین و حفظ ارتباطات مکرر» توافق کردند.
 
قانون‌گذاران ژاپن روز دهم مهر ماه «شیگرو ایشیبا» را به‌طور رسمی به‌عنوان نخست‌وزیر جدید این کشور انتخاب کردند.
 
قانون‌گذاران حزب حاکم لیبرال دموکرات و شریک کوچک ائتلافی آن، حزب کومیتو پس از پیروزی ایشیبا در رقابت درون حزبی در اوایل مهر ماه به انتخاب او رای دادند. او از مجموع ۴۶۱ رای در مجلس نمایندگان ژاپن، حمایت ۲۹۱ نماینده را به دست آورد. شیگرو ایشیبا ۶۷ ساله جانشین فومیو کیشیدا شد، در حالی که پیش از این به عنوان وزیر دفاع خدمت کرده بود و در پنجمین تلاش خود به‌عنوان رئیس حزب لیبرال دموکرات انتخاب شد. این اتفاق بعد از آن افتاد که کیشیدا و کابینه او به‌طور کامل استعفا دادند.