تهرانی نیوز - پايگاه اطلاع رسانی تهرانی نيوز

[نسخه مخصوص چاپ ]

SHAHRDARINEWS.COM


آغاز توسعه شرقی خط ۴ متروی تهران به طول شش کیلومتر
تاريخ خبر: سه شنبه، 25 بهمن 1401 ساعت: 15:27

 به گزارش گروه حمل و و نقل عمومی و شهری تهرانی نیوز، مدیرعامل شرکت متروی تهران از آغاز عملیات اجرایی توسعه شرقی خط ۴ مترو تهران به طول شش کیلومتر با ۶ ایستگاه خبر داد.

 محسن هرمزی در آئین انعقاد تفاهم‌نامه همکاری شهرداری تهران و بنیاد مسکن انقلاب اسلامی که امروز سه شنبه با موضوع آغاز عملیات اجرایی فاز دوم پروژه توسعه شرقی خط ۴ مترو بود، گفت: دو برنامه اصلی در مدیریت شهری جدید در دستور کار قرار گرفته که یکی تکمیل خطوط هفت گانه متروی تهران و دیگری مطالعه و احداث خطوط جدید است.
 
وی افزود: سال آینده خط ۱۰ متروی تهران آغاز خواهد شد و خط ۴ نیز با همکاری بنیاد مسکن انقلاب اسلامی و خط ۱۱ که تفاهم آن در سال جاری با مبنا منعقد شده نیز در سال آینده آغاز خواهد شد. همچنین خط ۹ نیز به زودی از فاز مطالعاتی خارج و در حقیقت خدمت جدیدی به شهروندان تهرانی خلق خواهد شد.
 
هرمزی ادامه داد: در تکمیل خطوط هفتگانه خط ۶ تهران دچار گسستی بود که تمام توان خود را گذاشتیم تا خط شش از میدان امام حسین تا دانشگاه تربیت مدرس احداث و متصل شود و تا پایان سال این امر محقق خواهد شد. برای خط هفت را نیز فردا از میدان صنعت تا میدان کتاب تست گرم آن انجام خواهد شد و به این ترتیب توسعه و تکمیل خطوط هفتگانه تهران سال آینده با تکمیل خط ۶ و ۷ به اتمام خواهد رسید.
 
مدیرعامل شرکت راه آهن شهری تهران و حومه با اشاره به اینکه در احداث خطوط جدید امروز توسعه شرقی خط ۴ به طول شش کیلومتر از بزرگراه شهید سلیمانی با ایستگاه تبادلی شهید باقری به سمت حکیمیه با ۶ ایستگاه آغاز خواهد شد، افزود: در این توسعه یک ایستگاه در منطقه ۱۳، ۲ ایستگاه در منطقه ۸ و هفت ایستگاه در منطقه ۴ احداث خواهد شد. خط ۴ که پرترافیک‌ترین خط متروی تهران است توسعه شرقی آن به گونه‌ای خواهد بود که ۲۵ درصد ظرفیت این خط به این توسعه اختصاص پیدا می‌کند و در نهایت سه دانشگاه موجود در محدوده را پوشش خواهد داد.