تهرانی نیوز - پايگاه اطلاع رسانی تهرانی نيوز

[نسخه مخصوص چاپ ]

SHAHRDARINEWS.COM


مصوبه پارلمان اروپا الزام‌آور نیست
تاريخ خبر: دوشنبه، 3 بهمن 1401 ساعت: 09:23

 یک دیپلمات پیشین کشورمان با بیان این که اقدام پارلمان اروپا درباره تحریم سپاه کاملا مغایر با موازین و مقررات بین‌المللی است، گفت: در صورتی که در شورای اروپا تصویب شود، با حضور در خلیج فارس و دریای عمان کاری می‌کنیم که پشیمان شوند البته افرادی که در شورای اروپا هستند مبتنی بر عقلانیت عمل می‌کنند.

محسن پاک‌آئین در گفت‌وگو با ایسنا درباره اقدام پارلمان اروپا مبنی بر تحریم سپاه گفت: اقدام پارلمان اروپا یک اقدام کاملا غیر منطقی و احساسی بوده، اگرچه الزام آور برای اجرا نیست اما نشان دهنده خصومت بخشی از اروپا و جناح رادیکال نسبت به جمهوری اسلامی ایران است.
 
وی تصریح کرد: این اقدام کاملا مغایر با موازین و مقررات بین‌المللی است چرا که هیچگاه ارتش و نیروی نظامی رسمی یک کشور که مسئول امنیت آن کشور و مبارزه با تروریسم است را تحریم نمی‌کنند، در واقع اقدام پارلمان اروپا نشان داد آن‌ها طرفدار تروریسم هستند.
 
این دیپلمات پیشین کشورمان خاطرنشان کرد: البته قابل انتظار بود زیرا القاعده و داعش توسط همین غربی ها ایجاد شده و با کمک و حمایت کشورهایی از جمله انگلیس، آلمان و فرانسه رشد کردند برای این که در ابتدا کشورهایی مانند سوریه و عراق را بی ثبات کنند و پس از آن ایران را مورد هدف قرار دهند.
 
پاک آیین در ادامه اظهار داشت: اقدام پارلمان اروپا که قدرتمندترین نیروی مبارزه با تروریسم را هدف قرار داده، نشان می‌دهد نمایندگان پارلمان کاملا تروریست و داعش هستند و فرقی با داعش و القاعده ندارند.
 
وی تاکید کرد: در صورتی که این تصمیم و مصوبه در شورای اروپا تصویب شود که احتمالش ضعیف است، ایران هم اقدام متقابل خواهد کرد و حتما مجلس شورای اسلامی اقدام کرده و نهادهای نظامی اروپا را تروریسم می‌داند و همان طور که با داعش و القاعده برخورد می‌کنیم با آن‌ها نیز برخورد خواهیم کرد و با حضور در خلیج فارس و دریای عمان کاری می‌کنیم که پشیمان شوند البته افرادی که در شورای اروپا هستند مبتنی بر عقلانیت عمل می کنند.
 
این دیپلمات پیشین کشورمان درباره این که پارلمان اروپا به دنبال حمایت از اعتراضات ایران و سوء استفاده از شرایط داخلی کشور است، گفت: آن ها به دنبال تحریک احساسات مردم ایران و حمایت از اغتشاش گران هستند، البته مردم ایران کاملا منطقی هستند و با این ترفندهای تبلیغاتی غربی ها آشنا بوده و توجهی به این اقدامات نمی کنند. قطعا آن ها به دنبال این هستند که اغتشاش گران را امیدوار کنند.
 
پاک آیین درباره تاثیر این اقدامات بر روند مذاکرات ایران با غربی ها نیز اظهار داشت : در مساله برجام، طرف اصلی آمریکایی ها هستند. اروپا چندان کاره ای نیست و تنها از آمریکا تبعیت می‌کند در صورتی که تحریم‌ها را لغو کنند ما هم در مقابل تعهدات خود را اجرایی می‌کنیم.