تهرانی نیوز - پايگاه اطلاع رسانی تهرانی نيوز

[نسخه مخصوص چاپ ]

SHAHRDARINEWS.COM


افتتاح مترو پرند تا خرداد ۱۴۰۲
تاريخ خبر: سه شنبه، 13 دی 1401 ساعت: 12:52

 به گزارش گروه حمل و نقل عمومی و شهری تهرانی نیوز، به گفته مسئولان پروژه مترو تهران ـ پرند، این پروژه تا خردادماه سال ۱۴۰۲ آماده بهره برداری می‌شود.

 پروژه مترو تهران ـ پرند با گذشت ۱۵ سال از آغاز اجرا تا کنون تکمیل نشده است. در سالهای اخیر مرتبا موضوع افتتاح عن‌قریب مترو مطرح و بعضا برای تامین منابع آن از تهاتر زمین استفاده می‌شد.
 
اسفندماه سال گذشته مدیر عامل شرکت متروی تهران از برطرف شدن موانع تامین مالی خط متروی تهران – پرند خبر داده بود. اردیبهشت امسال هم علیرضا جعفری ـ مدیرعامل شرکت عمران شهرهای جدید وعده داد که مترو پرند تا دهه فجر سال جاری افتتاح شود. اواخر تیرماه تست سرد مترو پرند صورت گرفت اما وعده تکمیل به سال بعد احاله داده شد.
 
سید ابراهیم رئیسی ـ رییس جمهور، هفدهم آذرماه از طرح مترو پرند بازدید کرد که در جریان این بازدید، محسن هرمزی ـ مدیرعامل شرکت مترو تهران ابراز امیدواری کرد که تزریق ۲۱۰ میلیارد تومان بودجه نقدی امسال این خط در مصوبات سفر استانی لحاظ شود.
 
بر اساس برنامه‌ریزی اولیه، خط متروی پرند از ایستگاه شاهد در خط یک مترو منشعب شده و با طی مسیر ۵۰ کیلومتری با پنج ایستگاه به شهر پرند می‌رسد. ۳۰ کیلومتر اول خط متروی پرند با ایستگاه‌های شهر آفتاب و فرودگاه امام خمینی(ره) به بهره‌برداری رسیده است، اما ۲۰ کیلومتر پایانی که شاه بیت خط متروی پرند است، هنوز به سرانجام نرسیده و در مرحله اجرا قرار دارد.
 
حدود ۴ کیلومتر از مسیر برگشت خط متروی فرودگاه امام خمینی (ره) تا شهر پرند ریل‌گذاری شده و این امر یعنی در صورت تامین به موقع منابع مالی، پروژه مذکور به صورت خطوط رفت و برگشتی افتتاح خواهد شد.
 
به تازگی هم معاون برنامه ریزی و مدیریت منابع وزارت راه و شهرسازی از روند تکمیل مترو پرند بازدید کرد و مسئولان این پروژه وعده دادند تا مترو پرند تا خردادماه سال آینده آماده بهره‌برداری شود.