تهرانی نیوز - پايگاه اطلاع رسانی تهرانی نيوز

[نسخه مخصوص چاپ ]

SHAHRDARINEWS.COM


جزئیات پنجمین روز اعتراضات در کردستان
تاريخ خبر: پنجشنبه، 31 شهريور 1401 ساعت: 08:17

 همشهری آنلاین: به دنبال فراخوان‌های متعددی که در فضای مجازی منتشر شده بود، غروب چهارشنبه تعدادی از پسران و دختران جوان در چند نقطه سنندج تجمع کردند و شعارهای ساختارشکنانه‌ای سر می‌دادند.

معترضین که بیشتر آنها دختران و زنان بودند ابتدا تعداد آنها حدود ۱۰۰ نفر بود و از پیاده‌راه فردوسی نزدیک میدان انقلاب شروع شد و پس از حرکت تا سه راه نمکی و روی پل فردوسی تعداد آنها بیشتر شد و تعدادی از پسران به این تجمع اضافه شدند.
 
اعتراض‌کنندگان جدای از سنگ‌پراکنی به سمت ماموران، شعارهایی نظیر «زن، زندگی، آزادی» و «مرگ بر دیکتاتور» سر می‌دادند.
 
پلیس ابتدا می‌خواست با هشدار و خواهش آنان را متفرق کند اما معترضین بیشتر به سمت ماموران حمله‌ور می‌شدند اما در نهایت پلیس مجبور شد با شلیک گاز اشک‌آور آنان را متفرق کند.
 
این افراد و تعداد دیگر هم به سمت بلوار کردستان فرار کردند و در نقاط دیگری همچون میدان مادر، چهار راه فلسطین، چهار راه انقلاب و در نهایت انتهای خیابان انقلاب و میدان نبوت با روشن‌کردن آتش اقدام به بستن خیابان‌ها و راه‌بندان می‌کردند.
 
تعداد دیگری از معترضین در چهار راه کشاورز(وکیل)، چهار راه صفری، خیابان حافظ به سمت شریف‌آباد و چهار راه جام‌جم با سنگ‌پراکنی و روشن‌کردن آتش در تردد مردم و نظم عمومی اخلال ایجاد کردند.
 
این تجمعات تا ساعت حدود ۲۱ و ۳۰ دقیقه شب ادامه داشت.
 
گزارش از سقز نیز حاکی از ادامه اعتراضات در این شهر است که معترضین از میدان جمهوری اسلامی، میدان ۲۲ بهمن و خیابان‌های اطراف شعارهای ساختارشکنانه‌ای سر می‌دادند.
 
از دهگلان نیز گزارش دادند که تجمع حدود ۵۰، ۶۰ نفری در خیابان استقلال و کوچه‌های آن شکل گرفت اما در زمان کوتاهی توسط پلیس جمع شد.
 
گفتنی است، سایر شهرهای کردستان جو آرامی داشت، هر چند نیروهای امنیتی و پلیس در صحنه حضور داشتند.