تهرانی نیوز - پايگاه اطلاع رسانی تهرانی نيوز

[نسخه مخصوص چاپ ]

SHAHRDARINEWS.COM


مصوبه اصلاح کنکور بر خلاف عدالت است
تاريخ خبر: چهارشنبه، 12 مرداد 1401 ساعت: 14:14

 

نماینده مردم مراغه در مجلس شورای اسلامی گفت: مصوبه شورای عالی انقلاب فرهنگی در خصوص کنکور خلاف عدالت، منطق و انصاف است لذا این مصوبه استبداد خبرگانی اشرافی را در کشور ثبت و رسمی می‌کند.

علی علیزاده نماینده مردم مراغه در مجلس شورای اسلامی امروز (چهارشنبه ۱۲ مرداد ماه) در صحن علنی مجلس، در تذکر شفاهی خود خطاب به رئیس بنیاد مسکن، گفت: مسئول عمرانی و آبادانی روستاها شما هستید، باید وقت و حوصله شنیدن مطالبات مردم و نمایندگان را داشته باشید و هر اتفاق ناگواری در روستاها بیفتد مسئول هستید و باید پاسخگو باشید.

 

وی تصریح کرد: اخیراً شاهد بودیم که رئیس‌جمهور مصوبه شورای عالی انقلاب فرهنگی در خصوص کنکور را ابلاغ کرده است و در این مصوبه نقش سوابق تحصیلی مهمترین و مؤثرترین ملاک در تعیین تکلیف آینده میلیون‌ها دانش‌آموز قرار داده شده است، شاید سیستم فعلی کنکور ایرادات اساسی داشته باشد اما بسیار بهتر و عادلانه‌تر از مصوبه اخیر شورای عالی انقلاب فرهنگی است.

 

علیزاده تأکید کرد: این مصوبه خلاف عدالت، منطق و انصاف است لذا این مصوبه یعنی استبداد خبرگانی اشرافی در این کشور تثبیت و رسمیت پیدا می‌کند.

 

نماینده مردم مراغه در مجلس بیان کرد: فرزندان این ملت که در مناطق محروم و در وضعیت نامناسب زندگی می‌کنند دیگر در شرایط برابر، رقابتی با سایرین نخواهند داشت. امثال من و میلیون‌ها روستایی و محروم که در مدارس غیرانتفاعی اشرافی تحصیل نکرده‌ایم، امکان حضور در دانشگاه‌های مادر مثل تهران، شریف، امیرکبیر و بهشتی را نخواهیم داشت.

 

این نماینده مردم در مجلس یازدهم خطاب به رئیس جمهور گفت: صدای نمایندگان و دانش‌آموزان مظلوم را بشنوید تا دیر نشده جلوی انحراف را بگیرید و نگذارید این ظلم پا بگیرد.