تهرانی نیوز - پايگاه اطلاع رسانی تهرانی نيوز

[نسخه مخصوص چاپ ]

SHAHRDARINEWS.COM


ورود مجلس به پرونده ویلموتس
تاريخ خبر: سه شنبه، 11 مرداد 1401 ساعت: 08:28

 

رئیس کمیسیون اصل ۹۰ مجلس شورای اسلامی گفت: فردی که در قرارداد ویلموتس مقصر است، صلاحیت ریاست فدراسیون فوتبال را ندارد.

 

حجت الاسلام نصرالله پژمان فر دوشنبه شب در گفتگویی درباره قرارداد ویلموتس، اظهار داشت: ما جزئیات این پرونده و نوع قرارداد و اینکه چطور شد تا ویلموتس با آن شرایط ناموفق و بیکاری قرارداد بست، بررسی کردیم. در آن زمان از طرف وزیر وقت و دستگاه‌ها این موضوع را اعلام کردند. ما گفتیم ممکن است این پرونده در دادگاه با مشکل مواجه شود و محکوم شویم و به ضرر مالی برسیم.

 

وی افزود: اعضای فدراسیون فوتبال را دعوت کردیم و در جلسه غیرعلنی از آنها توضیح خواستیم و مسئولان توضیح دادند که نگران این مساله نباشید. ما حل می‌کنیم و شما سکوت کنید و ورود نکنید. این موضوع برای ما روشن بود زیرا حقوقی هستیم.

 

نماینده مردم مشهد در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: در این مسئله ما احترام گذاشتیم و براساس اینکه شاید شبهه‌ای ایجاد شود سکوت کردیم. در غیر این صورت دستگاه‌های انتظامی کیفرخواست را نسبت به کسانی که متهم به این اتهام هستند، آماده کردند. توضیح دادیم که شما مقصر بودید و تا زمانی که دادگاه رأی قطعی را اعلام نکند تخلف به عنوان یک امر مسلم قابل پذیرش نیست اما هم در انتخاب مربی، در قیمت قرارداد و در نوع تنظیم قرارداد سو مدیریت است.

 

رئیس کمیسیون اصل ۹۰ مجلس شورای اسلامی عنوان کرد: چرا ما به این موضوع ورود کردیم زیرا مردم از آن شکایت کردند و بررسی کردیم زیرا وزارت ورزش باید نظارتی در ارتباط با قراردادهای خارجی داشته باشد. دیوان محاسبات و دستگاه‌های نظارتی به این موضوع ورود پیدا کرد و برای ما مسلم بود که در این مساله سوءمدیریت شکل گرفته است.

 

وی گفت: الان با توجه به قطعی شدن موضوع باید تلاش کنیم شواهد به سمتی برود تا حقایق پشت صحنه مشخص شود. واقعاً باید این افراد در مقابل مردم پاسخگو باشند. ما چند میلیون علاقه مند به فوتبال داریم و یک نفر در فدراسیون سوءمدیریت دارد و برخورد ناشایست را انجام می‌دهد.

 

پژمان فر ادامه داد: باید پرونده این افراد را بررسی کنند تا ببینیم که آنها مجدداً شایستگی دارند تا بر کرسی ریاست بنشینند و حتماً باید به این مساله توجه کنند مخصوصاً نزدیک مسابقات جام جهانی فوتبال هستیم و نباید شرایط ناخوشایندی پیش بیاید. حتماً باید کسانی که به عنوان کاندید در انتخابات شرکت می‌کنند، صلاحیت آنها تأیید شود و کسانی که شائبه عدم صلاحیت دارند نباید در این مسئولیت قرار بگیرند.

 

نماینده خانه ملت یادآور شد: باید مستندات قطعی و محکمه پسند درباره این پرونده ارائه شود و گزارش‌های متعددی نسبت به این موضوع داریم که نگران کننده است اما نسبت به مواردی که برای ما دلیل قطعی مسلم و محکمه پسندی نرسیده وارد نمی‌شویم. اساساً در نحوه بستن این قرارداد رعایت مسائل حقوقی صورت نگرفته است.

 

رئیس کمیسیون اصل ۹۰ مجلس گفت: باید نکته‌هایی لحاظ شود که راه‌های فرار در آن قرارداد را بگذارد تا از مشکلات رها شویم امام تیم حقوقی بی توجهی کرده است. مجوزها و مسائلی در این قرارداد ذکر شده که موجب محکومیت ما شده است و نمی‌توانیم از آن عبور کنیم. ضعف در قرارداد و مقصر بودن آن فرد که قرارداد را تنظیم کرده جرم مسلم است.

 

وی اضافه کرد: این قرارداد غیرمنطقی است و باید افرادی که این قرارداد را بستند باید پاسخگو باشند. در این قرارداد سو مدیریت مسلم است. باقی مسائل در حال رسیدگی است و کیفر خواست از طریق سازمان بازرسی منتقل شده است. فیفا بی حساب و کتاب به هر کسی که هر کاری کرده، پول پرداخت نمی‌کند. ما هنوز حکم قطعی قضائی در ارتباط با این موضوع نداریم زیرا این پرونده در یک فضای توقف قرار گرفت زیرا مسؤولان وزارت ورزش می‌گفتند اگر ورود پیدا کنید با هزینه بالاتر مواجه می‌شویم و براساس این قضیه ما همه علی رغم تشخیص حقوقی و تجربی خودمان دست نگه داشتیم.

 

رئیس کمیسیون اصل ۹۰ عنوان کرد: هر بار خبرنگاران مراجعه کردند و گلایه مند بودند ما سکوت کردیم و گفتیم نکند ضرری متوجه کسی شود اما ما در تشخیص حقوقی خودمان می‌دانستیم این مساله به نتیجه‌ای نمی‌رسد، امروز روشن شده و پرونده جمع بندی شده و انتظارمان این است که دستگاه قضائی ورود کند و این موضوع زمانبر است. در ارتباط با به کارگیری افراد باید موضوع احراز صلاحیت را توجه کنیم و این نیست که حکم صادر نشده نشان دهنده احراز صلاحیت فرد است.

 

پژمان فر گفت: کسانی که در مظان عدم صلاحیت هستند از لحاظ حقوقی حق شرکت در انتخابات را ندارد و باید انتخابات در مورد کسانی باشد که احراز صلاحیت شده باشند یا بعد از بررسی دادگاه صلاحیت آنها تأیید شود و اتهامی متوجه آنها نباشد تا در دور بعدی در انتخابات شرکت کند. اما فردی که امروز پرونده دارد و هنوز نمی‌توانیم او را احراز صلاحیت کنیم این افراد شائبه صلاحیت دارند و رسماً شایستگی برای رئیس شدن ندارند و باید از گزینه دیگر استفاده شود. با کسی تعارف نداریم و موظفیم مسائل را حل و فصل کنیم و نسبت به کسی اتهامی را متوجه نکردیم و نظر کارشناسی خود را اعلام کردیم.