تهرانی نیوز - پايگاه اطلاع رسانی تهرانی نيوز

[نسخه مخصوص چاپ ]

SHAHRDARINEWS.COM


بایدن: ایمن الظواهری کشته شد
تاريخ خبر: سه شنبه، 11 مرداد 1401 ساعت: 08:27

 

رئیس جمهور آمریکا از کشته شدن سرکرده گروه تروریستی القاعده در حمله پهپادی خبر داد.

 

جو بایدن رئیس جمهور آمریکا بامداد سه شنبه از کشته شدن ایمن الظواهری سرکرده گروه تروریستی القاعده در یک حمله پهپادی خبر داد.

 

بر اساس این گزارش، جو بایدن گفت: ایمن الظواهری رهبر گروه القاعده را که در طراحی حملات ۱۱ سپتامبر دست داشت، کشتیم. اجازه نخواهیم داد افغانستان پناهگاهی برای تروریست‌ها شود.

 

بایدن افزود: ایمن الظواهری رهبر گروه القاعده را روز شنبه گذشته طی یک حمله هوایی در افغانستان کشتیم. ما محل الظواهری را طی سال جاری شناسایی کردیم و یک هفته قبل با احتیاط اجرای این حمله را بررسی نمودیم.

 

رئیس جمهور آمریکا در عین حال مدعی شد که در حمله پهپادی برای کشتن الظواهری به هیچ شهروند و غیرنظامی آسیب نرسیده است.

 

بایدن با بیان اینکه الظواهری چندین دهه مغز متفکر حملات به آمریکایی‌ها بود و این سرکرده تروریست‌ها دیگر وجود ندارد، مدعی شد: اکنون عدالت برقرار شده است.

 

رئیس جمهور آمریکا ادامه داد: محل اختفای شما مهم نیست، در صورتی که مردم ما را در معرض تهدید قرار دهید شما را یافته و از میان برمی داریم.

 

لازم به ذکر است که رسانه‌های آمریکایی بامداد سه شنبه از کشته شدن ایمن الظواهری سرکرده گروه تروریستی القاعده در حمله پهپادی در افغانستان خبر داده بودند.

 

روزنامه واشنگتن پست اعلام کرد که این حمله توسط سازمان جاسوسی سیا انجام شده است نه ارتش آمریکا.

 

ایمن الظواهری در سال ۲۰۱۱ و پس از کشته شدن اسامه بن لادن در پاکستان، رهبری گروه القاعده را برعهده گرفته بود. ایالات متحده برای ارائه اطلاعات درباره الظواهری ۲۵ میلیون دلار جایزه تعیین کرده بود.