تهرانی نیوز - پايگاه اطلاع رسانی تهرانی نيوز

[نسخه مخصوص چاپ ]

SHAHRDARINEWS.COM


تدابیر شهرداری قم برای مدیریت بهتر پارکینگ زائر
تاريخ خبر: سه شنبه، 11 مرداد 1401 ساعت: 08:07

 

به گزارش گروه اخبار کلان شهرها تهرانی نیوز، معاون حمل‌ونقل و ترافیک شهرداری قم گفت: افزایش ظرفیت ورودی خودرو در کنار جداسازی مسیر خودروهای ورودی به پارکینگ زائر در دستور کار شهرداری قرار دارد.

مسعود طبیبی با اشاره به محدودیت ترافیکی در بلوار شهید سلیمانی و ورودی پارکینگ زائر، اظهار داشت: افزایش ظرفیت ورودی خودرو در کنار جداسازی مسیر خودروهای ورودی به پارکینگ زائر در دستور کار شهرداری قرار دارد.

وی با بیان اینکه استفاده از توان آسانسوری جهت مدیریت خودروی‌های ورودی به پارکینگ زائر با هدف احداث پارکینگ مکانیزه بدون دخالت انسانی راهکار ریشه‌ای حل معضل پارکینگ زائر است، افزود: در قالب این طرح ورودی خودروها به پارکینگ زائر از بلوار شهید منتظری به‌صورت هوشمند انجام و هر خودرو در یکی از سلول‌ها قرار می‌گیرد.

معاون حمل‌ونقل و ترافیک شهرداری قم با تأکید بر اینکه برای تکمیل پارکینگ هوشمند و طبقاتی میدان معلم در حال رایزنی با سرمایه‌گذاران فنی بخش خصوصی هستیم، اضافه کرد: پارکینگ معلم یکی از نخستین پارکینگ‌های هوشمند کشور بود که به خاطر عدم توانایی فنی در نگهداری آن دچار معضل شده است و به همین منظور خرید خدمت و استفاده از توان فنی بخش خصوصی در دستور کار معاونت حمل‌ونقل و ترافیک قرار دارد.

وی عنوان کرد: برای ایجاد ارزش‌افزوده و توجیه اقتصادی پارکینگ معلم، اجازه پارک حاشیه‌ای در محدوده آن نباید داده شود که برای رفع این مشکل لازم است تا نهادهای متولی با هماهنگی و همدلی در کنار یکدیگر قرار بگیرند.