تهرانی نیوز - پايگاه اطلاع رسانی تهرانی نيوز

[نسخه مخصوص چاپ ]

SHAHRDARINEWS.COM


تخصیص ۱۳۰ میلیارد تومان برای بهسازی جاده برزک - کاشان
تاريخ خبر: دوشنبه، 3 مرداد 1401 ساعت: 09:32

 

به گزارش گروه عمران شهری تهرانی نیوز، فرماندار کاشان گفت: ۱۳۰ میلیارد تومان به جاده برزک - کاشان به منظور دو بانده شدن این محور مواصلاتی اختصاص پیدا می‌کند.

شهر برزک از توابع شهرستان کاشان در منطقه‌ای کوهستانی و خوش آب و هوا قرار دارد و پتانسیل‌های مختلفی در این منطقه قرار دارد که موجب شده است حتی گردشگران را به سمت خود جذب کرده است.

 

این منطقه با وجود پتانسیل‌های مختلف اما با مشکلات مختلفی دست و پنجه حرم می‌کند به نحوی که این مشکلات چندین سال از آنان می‌گذرد اما همچنان مشکلات پا بر جا است و رفع نشده و پیگیری در سال‌های گذشته نیز بی‌نتیجه مانده است.

 

مهمترین مشکل این منطقه محور‌ مواصلاتی به شهر برزک کاشان است که به دلیل بار ترافیکی قابل توجه بر روی این محور لازم است تا این محور دو بانده شود و پیگیری‌ چندین ساله هنوز راه به جایی نبرده و همچنان این محور قربانی می‌گیرد به نحوی که به جاده مرگ معروف شده است.

 

کمبود آب و جیره‌بندی به ویژه در تابستان یکی دیگر از مشکلات اهالی شهر برزک از توابع شهرستان کاشان است که مشکلات متعددی را برای شهروندان بزرکی به وجود آورده است و همچنان این مشکل پا بر جا است.

 

محمدشریف زارعی در این زمینه اظهار داشت: یکی از پروژه‌هایی که بارها مورد تاکید قرار داشت تا در سفر ریاست جمهور به استان اصفهان مصوب شود، جاده کاشان- برزک بوده که در حدود 130 میلیارد تومان برای بهسازی این مسیر پیشنهاد شده که در حال تخصیص اعتبار است.

 

وی با بیان اینکه تمام تلاش خود را در سرعت بخشیدن به اجرای این پروژه به کار گرفتیم، افزود: در تلاش هستیم تا با اهتمام بیشتر دستگاه‌های اجرایی، کار اصلاح، بهسازی و دو بانده کرده این محور با سرعت بیشتری انجام گیرد تا رضایت شهروندان حاصل شود.

 

فرماندار ویژه شهرستان کاشان در خصوص مباحث مربوط به بحران آب بخش برزک نیز اظهار داشت: در حال رایزنی و پیگیری هستیم تا مجوزی برای حفر چاه در ابتدای برزک به عمق 250 متر از آب منطقه‌ای صادر شود تا بتوانیم بحران آب بخش برزک را مرتفع کنیم.

 

زارعی با اشاره به سفر استاندار اصفهان به شهرستان کاشان در هفته‌های آتی خاطر نشان کرد:  موضوعاتی که در سطح شهرستان کاشان قابل حل نیست و باید در سطح استان مرتفع شود در سفر آتی استاندار اصفهان و مدیران کل استانی به شهرستان کاشان مورد رسیدگی قرار می‌گیرد.

 

فرماندار ویژه کاشان ادامه داد: در سفر استاندار اصفهان سعی می‌شود از تمام شهرها و بخش‌های شهرستان کاشان بازدید و مسائل و مشکلات شهرها و روستاهای شهرستان احصاء و در شورای اداری مشترک استان اصفهان و این شهرستان برای حل آن مصوبه صادر شود که در سطح استان به ویژه بخش مورد احصاء و رسیدگی قرار می‌گیرد.

 

به گزارش تسنیم، این این خبرگزاری در خبری تحت عنوان "خواسته مردم "برزک" کاشان در 2 بانده‌شدن محور مواصلاتی 40 ساله شد" در زمینه مشکلات منطقه برزک به ویژه محور مواصلاتی آن مطالبی ارائه شد.