روزنامه جوان از توییت اخیر محمدعلی ابطحی که تجمع روز ۲۱ رمضان در شهرهای قم و مشهد را نشانه سکولاریزم عنوان کرده بود انتقاد کرد.
این روزنامه نوشت:
توئیت محمد علی ابطحی دسته عزاداری پرقدمت زنده یاد آیتالله لطفالله صافی گلپایگانی در مشهد را که هرسال به مناسبت شهادت امیرمؤمنان (ع) با سخنرانی آیتالله سید جعفر سیدان برگزار می شود به نفع سکولاریسم دانسته.
عباس عبدی نیز بر خلاف ابطحی و احتمالاً با بی خبری از چند وچون ماجرا، آن را شاهدی بر سیاهه اعمال خود در سالیان اخیر یافته و با خوشحالی آن را بازنشر کرده است!
هرچند این اظهار لحیههای کم عیار را نباید به چیزی گرفت و باید به ایشان گفت شاید هجمه به نظام اسلامی، قواره تن شما باشد، اما دفاع از دین اصلا به شما که دینداریتان را در وقت مقتضی و در بزنگاهها دیدهایم نمیآید! اما اگر همین خرده اتفاقات، محملی برای تذکار به واقعیتها باشد، میتوان از آنها سود جست.
۱. برای هزارمین بار تکلیف خود را معلوم میکنیم که نه عزاداران علوی و نه اساسا هیچ شیعه و مسلمانی نمیتواند سکولار باشد، چون مستلزم آن است که منویات فرافردی دین را از حجیت بیندازد یا الی الابد به کناری نهد و ما در میان عالمان دین و مسلمانان آگاه و تعهدگرا، چنین کسی را نداریم! اگر علی (ع) مقدس و الگو شمرده میشود، علاوه بر اتصال به ذات باری، به خاطر توفیق او در احقاق حق، ابطال باطل و تلاش برای برقراری عدالت دینی در جامعه است. چگونه جماعتی میتوانند برای او دست بر سر و سینه فرود آورند، اما ممشای او را قبول نداشته باشند!
حتی انجمن حجتیه،آنان را سکولار نمیشمارد! چون ایشان تعطیل موقت اجرای احکام تا دوره ظهور را تجویز میکنند، اما سکولاریسم انفکاک ابدی این دو را میجوید.
2. دسته عزاداری مشهد، از سوی حضرت آیتالله صافی گلپایگانی پایه گذارده شد؛ فقیهی که تا پایان حیات از اصل برقراری جمهوری اسلامی و تقویت آن و نیز ضرورت اجرای دقیق و همهجانبه احکام اسلامی در تمامی شئون اجرایی و حکومتی دفاع میکرد. چیزی که اخیراً عبدی، آن را در فقره حضور زنان در ورزشگاه مذموم شمرد! سخنران جلسه نیز حضرت آیتالله سیدان است، که بنا بر مواقف سلف خود در مکتب تفکیک، از جمله آیات میرزا جواد آقا تهرانی و میرزا حسنعلی مروارید هماره در تمام صحنههای حمایت از نظام اسلامی، از جمله انتخابات، بزرگداشت شهدا و دیدارها با رهبری حضور داشته است . آیا ابطحی و عبدی باور میکنند که بزرگانی با این رزومه، دسته عزاداری سکولار به راه میاندازند؟ یا مردم سکولار در مراسمی که بانیان آن نشان دادهاند که هرگز سکولار نیستند، شرکت میجویند؟
۳. توئیت زنان کم مایه ما تصور بردهاند، کسانی که سکولار نیستند، اگر در هر مجلس دینی شرکت میکنند، الا و لابد باید بیرق جمهوری اسلامی یا تصویر امام و رهبری را در دست داشته باشند و گرنه به این دو و همگنانشان مجوز دادهاند که آنها را سکولار بخوانند! بی نیاز از تذکار است که بسا هیئات مذهبی و به ویژه دستجات رزمندگان و جانبازان، از این نمادها استفاده میکنند، اما مدعیان از کجا دریافتهاند که اثبات شیء نفی ماعدا میکند و هرکس در دستجاتی که فاقد چنین علائمی بود، شرکت کرد، الا و لابد سکولار است؟