تهرانی نیوز - پايگاه اطلاع رسانی تهرانی نيوز

[نسخه مخصوص چاپ ]

SHAHRDARINEWS.COM


تاکید نمایندگان بر تقویت ناوگان حمل‌ونقل عمومی درون شهری در بودجه 1400
تاريخ خبر: شنبه، 15 آذر 1399 ساعت: 09:42

 به گزارش گروه نگاه پارلمان به شهر تهرانی نیوز، عضو کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی از تلاش نمایندگان بر تقویت ناوگان مسافری درون شهری و لحاظ آن در بودجه سال آینده با توجه به فرسودگی این دستگاه‌ها حتی در کلانشهرها خبر داد.

احمد دنیامالی  با توجه به کاهش 9 درصدی تولید خودروهای سنگین مسافری از جمله اتوبوس در سال جاری اظهار داشت: متاسفانه در چند سال اخیر تقاضای خرید خودرو از خودروسازان از سوی شهرداری تهران و سایر کلانشهرهای کشور که متقاضی اصلی استفاده از شبکه حمل‌ونقل عمومی هستند، کاهش یافته و همین عامل موجب افت تولید شده و علاوه بر آن افزایش قیمت خودرو نیز مزید بر علت است.
 
وی تاکید کرد: تلاش نمایندگان در تصویب قانون بودجه سال آینده بر این است که با توجه به عمر بالای ناوگان عمومی در بیشتر شهرهای کشور از جمله تهران و سایر کلانشهرها، فرصت مناسبی برای تقویت ناوگان درون شهری ایجاد شود.
 
نماینده مردم بندرانزلی در مجلس شورای اسلامی در خصوص سهم ناوگان ریلی و جاده‌ای در حمل‌ونقل باری کشور گفت: متاسفانه در بخش حمل‌ونقل بار، سهم 13 درصدی حمل‌ونقل ریلی و 90 درصدی باربری توسط ناوگان جاده‌ای یکی از بحث‌های جدی است در حالی که در سند چشم‌انداز برنامه ششم، سهم 25 درصدی برای حمل‌ونقل ریلی و 75 درصدی برای جاده‌ای در نظر گرفته شده بود.
 
عضو کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی در پایان خاطرنشان کرد: مهم‌ترین عامل کاهش تولید خودروهای سنگین مسافری افزایش قیمت خودرو است که موجب کاهش قدرت خرید متقاضیان حمل‌ونقل عمومی و بار شده است.