تهرانی نیوز - پايگاه اطلاع رسانی تهرانی نيوز

[نسخه مخصوص چاپ ]

SHAHRDARINEWS.COM


تحقق ۹۴ درصدی بودجه سال ۹۷ شهرداری تهران
تاريخ خبر: يکشنبه، 26 مرداد 1399 ساعت: 13:42

به گزارش تهرانی نیوز،شهردار تهران از تحقق ۹۴ درصدی بودجه شهرداری در سال ۱۳۹۷ خبر داد.

پیروز حناچی در جلسه علنی امروز شورای شهر تهران و در جریان بررسی گزارش تفریغ بودجه سال ۱۳۹۷ شهرداری تهران گفت: در ابتدای این جلسه آقای الویری تذکر بجایی در ارتباط با تفریغ بودجه دادند؛ علت این تذکر در این است که حدود ۷۵ درصد بودجه شهرداری در سازمانها و شرکتها هزینه می شود.
 
وی افزود: به این ترتیب برگزاری به موقع مجامع شرکت ها و انضباط مالی در آنها تاثیر مستقیمی در تهیه به موقع گزارش تفریغ بودجه دارد لذا این نکته را هدف قرار دادیم و امروز می توانیم بگویم ۸۵ درصد شورای سازمانها و مجامع شرکت ها تشکیل شده است و ۷ سازمان و شرکت مجامع را برگزار نکرده اند و در این میان ۹۰ درصد شرکت ها و سازمان ها موفق به کسب عملکرد مطلوب شده اند.
 
حناچی ادامه داد: در مورد بودجه ۹۸ باید از همکاری و تحقق کار مشترک با تلاش اعضای شورا تشکر کنم به ویژه تلاش کمیسیون برنامه و بودجه شورای اسلامی شهر تهران که موجب شد کمترین عدم انضباط مالی را داشته باشیم. در مورد بودجه سال ۱۳۹۷ که معادل ۱۷ هزار و ۴۲۹ میلیارد تومان بود طی سال مالی ۹۷ در نهایت ۱۶ هزارو ۴۲۴ میلیارد تومان محقق شد که نشان از تحقق ۹۴ درصدی بودجه است.
 
وی تاکید کرد: رویکرد کلی شهرداری تهران بهبود و اصلاح فرایندها است و نکات مورد نظر شورا نیز در دستور کار همکاران من در معاونت های برنامه ریزی و مالی و همه ارکان شهرداری تهران قرار دارد. امیدوارم با تداوم همکاری های شورا و شهرداری شاهد ارتقاء شفافیت، پاسخگویی، قانونمندی و انضباط مالی در شهرداری تهران باشیم؛ قطعا تلاش خواهیم کرد به سمت تحقق آنچه مصوب می کنیم و انضباط مالی در شهرداری است، حرکت کنیم.