تهرانی نیوز - پايگاه اطلاع رسانی تهرانی نيوز

[نسخه مخصوص چاپ ]

SHAHRDARINEWS.COM


ایجاد نخستین شهرک نوآوری جنوب پایتخت
تاريخ خبر: چهارشنبه، 7 خرداد 1399 ساعت: 10:27

 به گزارش اخبار مناطق 22 گانه تهرانی نیوز،شهردار منطقه ۱۹ از تفاهم نامه ساخت نخستین شهرک نوآوری جنوب پایتخت در محدوده منطقه ۱۹ خبر داد.

 علی توکلی شهردار منطقه گفت: تفاهم نامه احداث شهرک نوآوری با حضور دکتر قادری فر معاون توسعه فناوری‌های راهبردی معاونت علمی ریاست جمهوری، شهرداری منطقه ۱۹ و متولی موقوفه جراح تهرانی در محل ساختمان معاونت علمی ریاست جمهوری امضا و تبادل شد.
 
شهردار منطقه با اشاره به مطالعات و تهیه طرح توجیهی و امکان سنجی شهرک نوآوری توسط دانشگاه صنعتی شریف افزود: این شهرک در زمینی به مساحت ۲۷ هکتار احداث و در اختیار استارتاپ‌های صنعتی قرار می‌گیرد تا طرح‌ها و ایده‌های جدید صنعتی خود را طراحی و ارائه کنند.
 
توکلی افزود: شناسایی استارتاپ‌ها توسط بهره بردار شتاب دهنده معنا و با نظارت معاونت علمی ریاست جمهوری صورت می‌گیرد و استارتاپ‌هایی که طرح‌ها و ایده‌های آن‌ها پذیرفته شود با حمایت این معاونت به مرحله تولید و عرضه می‌رسد.
 
وی طرح شهرک نوآوری را باعث رشد منطقه دانست و افزود: تعیین تکلیف اراضی بی دفاع شهری و موقوفه که بخش عظیمی از غرب منطقه را گرفته است، ایجاد زمینه حضور دانشجویان و نخبگان در محدوده این منطقه، اشتغال زایی و فراهم آوردن فضای فکر و تبادل نظر برای علاقه‌مندان خلاق از جمله مزایای این طرح هستند.
 
براساس این گزارش طرح احداث شهرک نوآوری از سوی شهرداری منطقه ۱۹ جهت بررسی و تسریع به کمیسیون ماده ۵ شهر تهران ارسال شد که پس از تصویب وارد مرحله اجرایی می‌شود و موقوفه به عنوان کارفرما، دانشگاه صنعتی شریف به عنوان مشاور طرح، شتاب‌دهنده معنا به عنوان بهره‌بردار و معاونت علمی ریاست جمهوری و شهرداری تهران به عنوان حامیان اجرای شهرک نوآوری معرفی شده اند.