تهرانی نیوز - پايگاه اطلاع رسانی تهرانی نيوز

[نسخه مخصوص چاپ ]

SHAHRDARINEWS.COM


تداوم آلودگی هوا برای گروه‌های حساس
تاريخ خبر: يکشنبه، 3 آذر 1398 ساعت: 10:19

به گزارش گروه محیط زیست تهرانی نیوز، بر اساس اعلام شرکت کنترل کیفیت هوای تهران، امروز (۳ آذر) هوای پایتخت برای دومین روز پیایی در شرایط ناسالم برای گروه‌های حساس است و پیش‌بینی می‌شود که این شرایط تداوم داشته باشد.

 بر اساس نتایج حاصل از پیش‌بینی‌های انجام‌شده در شرکت کنترل کیفیت هوا طی صبح امروز (۳ آذر) برقراری شرایط جوی نسبتاً پایدار و آرام و آسمان ابری با احتمال بارش پراکنده همراه با ازدیاد تردد خودروها سبب تجمع آلاینده‌ها در سطح شهر می‌شود و در برخی مناطق کاهش کیفیت هوا را به دنبال دارد.
 
طی روز نیز افزایش ابر و احتمال ادامه بارش سبب افزایش ترافیک می‌شود و در نتیجه در مناطق پرتردد کیفیت هوا در وضعیت نامطلوب باقی می‌ماند. با تداوم وضعیت جوی تا اواخر وقت امروز و کاهش ناپایداری جوی، در ساعات اوج ترافیک شبانگاهی تجمع ذرات معلق در سطح شهر تهران و برقراری شرایط نامطلوب دور از انتظار نیست.
 
این شرایط جوی تا صبح فردا (۴ آذر) ادامه دارد و همزمان با آغاز تردد خودروها، غلظت ذرات معلق افزایش پیدا می‌کند و در برخی مناطق کیفیت هوا در وضعیت ناسالم برای گروه‌های حساس قرار می‌گیرد.
 
حاکمیت جو پایدار طی بعد ازظهر شرایط را برای تجمع آلاینده‌ها فراهم می‌کند و طی شب در ساعات اوج ترافیک، افزایش غلظت آلاینده‌ها در اکثر مناطق باعث کاهش کیفیت هوا و برقراری شرایط ناسالم به‌ویژه برای گروه‌های حساس می‌شود.
 
بر اساس اطلاعات شرکت کنترل کیفیت هوای تهران، کیفیت هوای ۲۴ ساعت گذشته پایتخت منتهی به ۸ صبح امروز با میانگین ۱۱۰ در شرایط ناسالم برای گروه‌های حساس قرار داشت و کیفیت هوای هم اکنون نیز با میانگین ۱۱۲ همچنان در شرایط ناسالم برای گروه‌های حساس است.