جستجو

آرشيو

تماس با ما

درباره ما

صفحه نخست

 
تاريخ درج: يکشنبه، 31 ارديبهشت 1396     
پیوست‌ ترافیکی و شهرسازی حلقه مفقوده پروژه‌های پایتخت

به گزارش گروه نگاه پارلمان به شهر تهرانی نیوز؛نایب رئیس کمیسیون شوراها و امور داخلی کشور مجلس با تاکید بر تقویت بُعد نظارتی شوراها، گفت: نظارت بر اجرای پروژه‌های شهری جهت رعایت پیوست ترافیکی و شهرسازی ضروری است.

 

پروانه مافی  در خصوص ضرورت‌های اجرای پروژه های شهری با توجه به پیوست‌های ترافیکی و شهرسازی، گفت: پروژه‌های مدیریت شهری باید مورد توجه خاصِ شوراهای اسلامی شهر قرار گیرد، در حقیقت توجه به ملاحظات ترافیک و حمل‌ونقل ضروری است.

نماینده مردم تهران، ری، شمیرانات، اسلامشهر و پردیس در مجلس شورای اسلامی با اشاره به کم‌رنگی پیوست‌های ترافیکی در پروژه‌های شهرداری تهران، تصریح کرد: عدم توجه به پیوست‌های ترافیکی و شهرسازی، مشکلات عمده‌ای برای حمل و نقل شهری ایجاد کرده به نوعی که بر بار ترافیک شهری هم افزوده شده است.

وی افزود: متاسفانه عدم توجه به پیوست‌های ترافیکی و شهرسازی سبب ساخت فضاهای شده که دچار نقص و مشکلات جدی باشند بنابراین شهرداری تهران و شورای اسلامی شهر در دوره جدید باید موضوع ترافیک که از اولویت‌های درجه یک تهران است به صورت حرفه‌ای و با بسیج و عزم ملی مورد ارزیابی قرار دهند.

مافی با تاکید بر جریمه پروژه‌های شهری بدون پیوست ترافیکی و شهرسازی، گفت: شوراها از بُعد نظارتی خود باید بر توجه به پیوست های ترافیکی و شهرسازی پروژه‌ها توجه شود و در صورت تخلف متذکر شود.

این نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی یادآور شد: اجرای چنین نکاتی نیازمند تصویب قانون جدید نیست زیرا پروژه‌ها خود از پیوست‌های لازم باید برخوردار باشد، در حقیقت نظارت بر اجرای پروژ‌ه‌های شهری باید فعال شود.

نایب رئیس کمیسیون شوراها و امور داخلی کشور مجلس شورای اسلامی، تاکید کرد: مجلس نیز تاکید بر تقویت بُعد نظارتی شوراها دارد، بنابراین شورای شهر پنجم باید متخصصانه و عادلانه معضل ترافیک تهران را حل و فصل کند.

لازم به ذکر است که اخیرا کارشناسان حوزه شهرسازی نسبت به نبود مولفه و پیوست های ترافیکی و شهرسازی در برخی پروژه های پایتخت از جمله ایوان ولیعصر انتقاد کردند.

 




درج يادداشت و نظرات

نام:
  ايميل:
توضيحات: