جستجو

آرشيو

تماس با ما

درباره ما

صفحه نخست

 
تاريخ درج: چهارشنبه، 20 ارديبهشت 1396     
معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری منطقه 12 اعلام کرد
ویژه برنامه ی هفته جهانی "ایمنی ترافیک" در منطقه 12

به گزارش گروه آموزش و فرهنگ سازی تهرانی نیوز؛معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری منطقه 12 ازبرگزاری ویژه برنامه ی هفته جهانی "ایمنی ترافیک" در این منطقه خبر داد.

 

سعید ارونقی با بیان این مطلب افزود: همزمان با فرا رسیدن هفته جهانی "ایمنی ترافیک" ویژه برنامه ای از سوی معاونت حمل و نقل و ترافیک این منطقه با شعار « آهسته برانید ، ایمن بمانید » برگزار می شود.

وی افزود : کمبود ایمنی ترافیک مشکل بزرگ پیش روی بسیاری از کشورهای جهان است و در سطح کلان ، تصادفات هزینه های زیادی را سربار جامعه می کند.

معاون شهردار منطقه 12 با اشاره به آمار تصادفات در کشورر ادامه داد: آمارها نشان می دهد حدود 90 درصد کشته های تصادفات مربوط به کشورهای کم درآمد و یا با درآمد متوسط است.

به گفته وی ؛ ابعاد اقتصادی و اجتماعی تصادفات ترافیکی در سطوح ملی و بین المللی آنچنان زیاد است که دهه 2011 تا 2020 از سوی سازمان ملل متحد به عنوان دهه اقدام برای ایمنی ترافیک نامیده شده است.

ارونقی با اشاره به آمار کشته شدگان حوادث جاده ای درکشور نیز بیان کرد: بر اساس آمارهای پزشکی قانونی ، در سال گذشته حدود 16 هزار نفر از هموطنان در حوادث جاده ای کشته و تعداد بسیار بیشتری نیز زخمی شده اند.

وی با بیان اینکه براساس رویکردهای جدید مدیریتی تصادفات ترافیکی قابل پیش بینی و پیشگیری است ؛ یادآور شد: در کشورهای توسعه یافته از نظر ایمنی ترافیک ، کاهش کشته ها و مجروحان شدید در تصادفات را ، قابل تحقق می دانند و برای دستیابی به آن برنامه ریزی می کنند.

به اعتقاد معاون حمل و نقل و ترافیک شهردار منطقه 12؛ مطالعات نشان می دهد اقدامات ایمن سازی به تنهایی برای بهبود ایمنی جاده ای کافی نبوده و مشارکت تمامی کاربران راهها ضروری است

وی تاکید کرد: به همین مناسبت و به صورت نمادین ، هفته ایمنی ترافیک از 18 تا 24 اردیبهشت ماه از سوی سازمان ملل متحد با محوریت سرعت وسایل نقلیه در سراسر دنیا برگزار می شود و در برنامه های این هفته تلاش می شود تا مخاطرات سرعت زیاد شناسانده شده و مطالباتی برای کاهش سرعت مطرح شود.

ارونقی با اشاره به ویژه برنامه های در نظر گرفته شده مراسم هفته جهانی ایمنی ترافیک گفت: معرفی ، تقدیر و اهداء جوایز به رانندگان قانون مند تاکسی و اتوبوس و نصب استیکر هفته جهانی ایمنی بر روی کلیه ناوگان های تاکسی و اتوبوس توسط همیاران پلیس مدارس ، نصب بنر و اطلاعیه های آموزشی روی ناوگان حمل و نقل عمومی منطقه ، تهیه کلیپ 10 ثانیه ای ویک دقیقه ای درخصوص اقدامات ایمنی در هفته مذکور و تهیه کلیپی از تصادفات با عامل اصلی سرعت ، تولید محتواهای آموزشی در فضای مجازی با مضامین ترافیکی بخشی از اقداماتی است که از سوی شهرداری منطقه 12 از 18 تا 24 اردیبهشت اجرا می شود.

وی افزود: رها سازی هزار بادکنک سبز و آبی با چاپ لوگو و شعار جهانی مختص این هفته ، در افتتاحیه هفته جهانی ایمنی برای اولین بار در ایران در پارک ترافیک منطقه 12 توسط دانش آموزان مدارس ، استفاده از دانش آموزان همیار پلیس در تقاطع های کم تردد به همراه عوامل پلیس راهنمایی و رانندگی منطقه 12 و نیز برگزاری مسابقه های عکاسی، نقاشی، برگزیدن شعار مربوط هفته ایمنی در فضای مجازی و برگزاری مسابقه نقاشی درون سازمانی با مضمون ایمنی حمل و نقل میان کارمندان منطقه از برنامه های دیگری است که در این هفته اجرا می شود.

 

به گفته معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری منطقه 12؛ هفته جهانی ایمنی ترافیک که توسط سازمان ملل متحد هر سال با شعارهای ایمنی اعلام می گردد برای اولین بار در ایران و در این منطقه اجرا می شود.




درج يادداشت و نظرات

نام:
  ايميل:
توضيحات: