جستجو

آرشيو

تماس با ما

درباره ما

صفحه نخست

 
تاريخ درج: پنجشنبه، 27 آبان 1395     
آغاز ساخت خودروهای با کیفیت و استاندارد یورو 5 و یورو 6 در کشور

به گزارش گروه حمل ونقل پاک شهرداری نیوز، رئیس جمهور با اشاره به آغاز ساخت خودروهای با کیفیت یورو5 و یورو6 گفت: برخی مطبوعات و سایت ها می گفتند حرف می زنند اما سرمایه ها نمی آید، اما قدم به قدم؛ یکی از قراردادهایی که پس از برجام امضا کردیم مربوط به تولید مشترک خودرو با موتورهای جدید است.

آقای روحانی گفت: در سفرم به فرانسه تفاهمات لازم را امضا کردیم و امروز نیز قرارداد آن امضا شده است؛ در نخستین بخش ، ایران خودرو و پژو به طور مشترک با سرمایه گذاری 400 میلیون یورویی سه نوع خودروی جدید تولید خواهند کرد که نخستین تولیدات آخر اسفند به بازار می آید.

آقای روحانی افزود: براساس این قرارداد سالانه 200 هزار دستگاه خودرو تولید می شود که در آغاز 40 درصد آن را شرکت داخلی و 60 درصد را فرانسوی ها تولید می کنند و در آینده این رقم برای شرکت داخلی به 70 درصد افزایش می یابد.

وی همچنین گفت : اوایل  سال آینده با افتتاح پالایشگاه  ستاره خلیج فارس هم وضع کیفیت بنزین  بهتر خواهد شد  و هم برای اولین بار در تاریخ ایران از سال آینده نیاز به واردات  بنزین نخواهیم داشت.

رئیس جمهور اضافه کرد: ان شاءالله حتی بخشی از بنزین را  در اواخر سال آینده، صادر خواهیم  کرد .

وی با بیان اینکه در زمینه  گازوئیل که قبلا واردکننده بودیم  افزود : از امسال صادر کننده گازوئیل و نفت گاز هستیم.

آقای روحانی اظهار داشت: قدم سوم خارج کردن ماشین های فرسوده است زیرا بسیاری از این آلودگی های هوا توسط  اتومبیل های فرسوده مخصوصا وسایل حمل و نقل عمومی مثل تاکسی، اتوبوس و مینی بوس ایجاد می شود .

رئیس جمهور با بیان اینکه فرسوده ها باید خارج شوند  اظهار داشت: باید اتومبیل های نو با تسهیلات در اختیار مردم گذاشته شود و ماشین های فرسوده را از بین  ببریم  و این تصمیم جدی ما  از آغاز دولت بوده و اقدامات خوبی نیز در این 3 سال انجام  گرفته است .

روحانی گفت : در سال 92 حدود 66 هزار و 199 خودروی فرسوده را  خارج کرده و از بین برده ایم و به جای آن خودروی نو تحویل داده ایم.

وی افزود : در سال 93 که بهترین سال ما بوده است  336 هزار و 80 خودروی فرسوده را از چرخه  خارج کرده ایم که این اقدام، کار بسیار بزرگی بوده و خودروی  نو در اختیار مردم قرار گرفته است.

رئیس جمهور اضافه کرد: در سال 94 که وضع بودجه ما کمی در سختی بود  256 هزار و 344 خودروی فرسوده را خارج کردیم و در هفت ماهه امسال نیز 150 هزار و 383 خودروی فرسوده کشور از چرخه خارج شده است.

 از رده خارج شدن 809 هزار خودروی فرسوده در سه سال اخیر

رئیس جمهور گفت:‌ در هفت ماه امسال 150 هزار و 383 خودروی فرسوده و در سه سال اخیر در مجموع  809 هزار و شش خودروی فرسوده در کشور از رده خارج شده است.

آقای روحانی در ادامه سخنانش در جمع مردم کرج افزود: این قدمی است که امسال و سالهای آینده باید با شدت بیشتر برداریم.

وی موضوع معاینه فنی خودروها را از دیگر مسائل مهم در مقابله با آلودگی هوا دانست و بر توجه مردم ، پلیس و مسئولان به آن تاکید کرد.

آقای روحانی در عین حال گفت: مساله آلودگی هوا فقط به دست دولت حل و فصل نخواهد شد بلکه باید همه مردم و دولت همه استعدادهایشان را در این زمینه بکار گیرند.

رئیس جمهور هشدار داد: آلودگی محیط زیست خطر بزرگی است که همانند ترویسم ، سلامت جهانی را تهدید می کند و حواسمان باید جمع باشد.

وی ، تحول در ساخت خودروهای داخلی را از دیگر ضرورت های مقابله با آلودگی هوا دانست و افزود: یکی از مشکلات ما این است که خودروهای داخلی با موتورهایی که دارند هم مصرفشان بالاست و هم گاهی آلاینده اند.

آقای روحانی گفت: برخی می پرسند پس از برجام چه تحولاتی به وجود آمده است؟ چند روز پیش شاهد بودیم که با شرکت توتال فرانسه قراردادی در پارس جنوبی "عسلویه" به ارزش حدود 5 میلیارد دلار امضا کردیم .

 




درج يادداشت و نظرات

نام:
  ايميل:
توضيحات: