جستجو

آرشيو

تماس با ما

درباره ما

صفحه نخست

 
تاريخ درج: چهارشنبه، 14 مهر 1395     
مراجعه 70 هزار دستگاه خودرو به مراکز معاینه فنی پایتخت/ گازهای خروجی علت اصلی مردودی خودروها در تست معاینه فنی

به گزارش گروه حمل و نقل پاک شهرداری نیوز، رئیس ستاد مرکزی معاینه فنی خودروهای تهران در نشست خبری و تور شبگردی ویژه خبرنگاران برای مرکز معاینه فنی آبشناسان که با حضور اصحاب رسانه برگزار شد در رابطه با میزان مراجعات به مراکز معاینه فنی گفت: از آغاز طرح LEZ تاکنون 70 هزار دستگاه خودرو  به مراکز معاینه فنی پایتخت مراجعه کرده اند.

سید نواب حسینی منش در ادامه این نشست خبری با بیان اینکه این میزان مراجعات با آمار مراجعین شهریور ماه سال جاری برابر است، افزود: میزان مراجعات به مراکز معاینه فنی تهران در روز سوم و چهارم مهرماه معادل 7 هزار و 500 فقره بوده که رشدی 75 درصدی در پی داشته است.

وی با بیان اینکه میزان مراجعات خودروها به مراکز معاینه فنی رشد 400 درصدی در پی داشته است، تصریح کرد: 70 درصد از خودروهای مراجع برای بار اول جهت اخذ برگه معاینه فنی به مراکز مراجعه کرده اند لذا این میزان در راستای الگوی مدیریت آلودگی شهرداری تهران و مراکز معاینه فنی رخ داده است.

وی در ادامه بیان کرد: میانگین مردودی خودروها در تست معاینه فنی مراکز 25 درصد بوده که این میزان در یکماه گذشته به 33 درصد ارتقا پیدا کرده است لذا این امر نشان دهنده عیوب خودروها و اجبار مالکان به اخذ برگه معاینه فنی برای این خودروها است.

وی با اشاره به اینکه میزان مردودی ها در تست معاینه فنی به واسطه گازهای خروجی خودروها بوده است، اظهار داشت: 41 درصد از مردودی های تست معاینه فنی در مهرماه سال جاری به دلیل تست های خروجی خودرو بوده که این نشان دهنده اهمیت اجرای طرح LEZ می باشد.

حسینی منش در ادامه نشست خبری مرکز معاینه فنی آبشناسان عنوان کرد: در سال 94 حدود 17 هزار فوتی و 200 هزار مجروح بر اثر تصادفات جاده ای رانندگی وجود داشته که علت اصلی این سوانح مشکلات ایمنی خودروها بوده است.

وی با انتقاد از افزایش سن معاینه فنی خودروها از 2 سال به 5 سال اذعان داشت: 60 درصد از خودروهایی که به مراکز معاینه فنی مراجعه می کنند پراید و پژو هستند که بیش از 80 درصد از این خودروها ساخت داخل می باشند.

رئیس ستاد مرکزی معاینه فنی خودروهای تهران در پایان این نشست خبری با بیان اینکه با شروع طرح کاهش از اول مهرماه شیفت دوم مراکز معاینه فنی راه اندازی گردید، خاطرنشان کرد: 500 هزار دستگاه خودرو هنوز نسبت به اخذ معاینه فنی اقدام نکرده اند البته با اجرای نظارت مکانیزه دوربین ها، میزان مراجعات جهت اخذ برگه معاینه فنی افزایش می یابد لذا در جهت رفاه حال مردم و براساس تدبیر شهرداری تهران با تصویب وزارت کشور شیفت سوم مراکز معاینه فنی راه اندازی خواهد شد.

 




درج يادداشت و نظرات

نام:
  ايميل:
توضيحات: