جستجو

آرشيو

تماس با ما

درباره ما

صفحه نخست

 
تاريخ درج: سه شنبه، 26 مرداد 1395     
نوبت دهی آنلاین در مراکز معاینه فنی از شهریور ماه

به گزارش گروه حمل و نقل پاک شهرداری نیوز، مدیر عامل مرکز معاینه فنی تهران از آمادگی کامل مراکز معاینه فنی جهت پذیرش خودروها از شهریور ماه خبر داد و گفت : بر این اساس ظرفیت پذیرش مراکز معاینه فنی افزایش یافته است و همچنین خطوط ناقص تکمیل و نیروی انسانی برای فعالیت در شیفت های دوم و سوم این مراکز نیز پیش بینی شده است .

سید نواب حسینی منش اظهار داشت : در تهران براساس اعلام پلیس راهور یک میلیون و ۸۰۰ هزار  هزار دستگاه خودرو مشمول معاینه فنی هستند که  در سال 94 نزدیک به 540 هزار خودرو سبک برای دریافت برگه معاینه فنی به این مراکز مراجعه کرده اند .

وی درخصوص نوبت دهی آنلاین و جلوگیری از  معطلی رانندگان در مراکز معاینه فنی افزود : در حال حاضر اولین خودرو توسط سیستم آنلاین نوبت دهی به یکی مراکز مراجعه و برگه معاینه فنی را دریافت نموده است بر همین اساس در حال رفع عیوب این سیستم هستیم تا در شهریور ماه کلیه مراکز معاینه فنی به سیستم نوبت دهی آنلاین مجهز گردند .

وی با توجه به  تاثیر انجام معاینه فنی درکاهش آلودگی هوا تصریح کرد : در مراکز معاینه فنی ۱۸آیتم در خودرو مورد بررسی و کنترل قرار می گیرد که دو آیتم از آن به صورت مستقیم مربوط به سطح انتشار آلایندگی خودرو و برخی آیتم ها مربوط به ایمنی خودرو است . انجام معاینه فنی خودروها بعنوان یک راه کار ساده، ارزان  و تاثیرگذار در راستای کاهش آلودگی هوا در سایر کشورها شناخته می شود . معاینه فنی می تواند علاوه بر کاهش آلودگی هوا، درکاهش حوادث رانندگی ، کاهش مصرف سوخت و کاهش هزینه تعمیرات تاثیرات بسزایی را داشته باشد و سطح کیفی زندگی شهروندان را باحفظ سلامت و جان آنان بصورت اثربخشی ارتقاء بخشد .

وی ابراز کرد : کلیه مراحل معاینه فنی کاملا مکانیزه و بدون دخالت و تصمیم سازی شخص انجام می گردد لذا براساس آمار دریافت شده از مراکز معاینه فنی ، خودروها بعلت آلایندگی ، نا هم راستایی چرخ ها ، خرابی کمک فنر ، خرابی سیستم ترمز و الحاقات ظاهری مردود می شوند .

حسینی منش خاطرنشان کرد : کلیه مراکز معاینه فنی در تهران مجهز به دوربین های پلاک خوان هستند لذا عملا امکان دریافت برگه معاینه فنی بدون مراجعه به مراکز وجود ندارد .

وی در ادامه تصریح کرد : وزرات کشور در جهت کاهش میزان تخلفات زمان بندی مشخصی را برای کلیه مراکز معاینه فنی تعریف کرده است تا به سامانه دوربین هایOCR یا پلاک خوان مجهز شوند .

وی در پایان با اشاره به این روزهای خلوت و بسیار مناسب برای مراجعه به مراکز معاینه فنی اظهار داشت : میزان معطلی خودروهای مراجعه کننده بسته به ساعت مراجعه بین ۱۵ تا ۳۰ دقیقه است که بدون تردید به شهروندان توصیه می شود تا قبل از شلوغی مراکز در شهریور ماه و شروع طرح جریمه خودروهای فاقد معاینه در محدوده زوج و فرد با دوربین ، جهت اخذ معاینه فنی خودروی خود به یکی از مراکز معاینه فنی شهر تهران مراجعه کنند .

 

 




درج يادداشت و نظرات

نام:
  ايميل:
توضيحات: