جستجو

آرشيو

تماس با ما

درباره ما

صفحه نخست

 
تاريخ درج: چهارشنبه، 26 شهريور 1393     
طرح سلب انتخاب شهردار از شوراها یک اتفاق نادر است

به گزارش گروه پارلمانی شهرداری نیوز ،مهرداد لاهوتی یکی از نمایندگان مجلس که یکی از 50 امضا کننده طرح انتخابی شدن شهردار در آن زمان بود معتقد است: مردم به این مرحله از رشد و آگاهی رسیده اند که بتوانند شهرداران را هم خودشان انتخاب کنند ، در حالی که رئیس جمهور، مجلس و شوراها توسط مردم انتخاب می شوند مردم می توانند شهرداران را نیز خودشان انتخاب کنند.

 

انتخاب شهرداران به وسیله مردم می تواند چالشهای بین مدیریت اجرایی و شوراها را رفع کند و مردم در این زمینه تصمیم گیری کنند.

 

با اتمام بررسی این لایحه در دولت و تصویب آن در مجلس شاهد یکی از مهمترین تحولات شهرداری‌ها یعنی انتخاب شهردار با نظر مستقیم مردم و اعمال دموکراسی خواهیم بود.

عضو هیات رئیسه فراکسیون مدیریت شهری و روستایی مجلس شورای اسلامی٬ یادآور شد: تاکنون لایحه مدیریت شهری به مجلس ارجاع نشده اما به محض ارسال این لایحه مجلس، بررسی آن را در کمیسیون‌های تخصصی در دستور کار خود قرار خواهد داد.

در این میان، محمدسالاری رئیس کمیسیون شهرسازی و معماری شورای شهر تهران نیز از عملکرد معاونت عمرانی وزارت کشور در تدوین این لایحه انتقاد کرد و گفت: بیش از سه دوره از فعالیت شوراها می‌گذرد و اینکه گفته می‌شود انتخاب شهردار از شوراها سلب شود یک اتفاق نادر است.

 

امیدوارم با پیگیری‌ رئیس شورای شهر و تعامل با دولت این موضوع حل و فصل شود.

 




درج يادداشت و نظرات

نام:
  ايميل:
توضيحات: