جستجو

آرشيو

تماس با ما

درباره ما

صفحه نخست

 
تاريخ درج: پنجشنبه، 13 شهريور 1393     
برخورد با خودرو های فاقد معاینه فنی در سطح شهر و مراکز متخلف معاینه فنی لازم و ملزوم یکدیگر هستند

به گزارش گروه حمل و نقل پاک شهرداری نیوز ؛ مدیرعامل ستاد مرکزی معاینه فنی خودروهای تهران گفت: در روزهای اخیر شاهد انتقاد فرمانده ناجا در زمینه عملکرد برخی از مراکز معاینه فنی خودرو و نیاز به نظارت پلیس بر این مراکز بوده ایم که با درنظر گرفتن اهمیتی که موضوع معاینه فنی خودرو می تواند در حفظ سلامت سرنشینان خودرو و جلوگیری از تصادفات داشته باشد بحث به جایی است .

مهندس ولی آذروش در ادامه گفتگو با خبرنگار شهرداری نیوز گفت : البته اشاره ایشان به کنترل مراکز معاینه فنی خودرو در نقاط اطراف و خارج از تهران بوده و این بحث به مراکز معاینه داخل شهر تهران مربوط نمی شود .

وی در ادامه افزود: با توجه به مکانیزه بودن کامل مراکز معاینه فنی داخل شهر تهران و مجهز بودن آن به دوربین های مدار بسته  و پلاک خوان به هیچ عنوان امکان تخلف وجود نداشته و به محض ورود یک خودرو به این مراکز، شماره پلاک آن ثبت شده و در طول مسیر انجام معاینه بر روی خودرو اگر اشکالی هم وجود داشته باشد، به نام همان خودرو ثبت می شود.

آذروش گفت: در خصوص کنترل مراکزی که بدون مراجعه ، برگه گواهی معاینه فنی صادر می کنند ، باید برخورد های متناسب و قاطع انجام شود و تاکید ما نیز بر کنترل و نظارت دقیق بر تمام مراکز است چرا که قانون نباید انجام چنین تخلفی را بربتابد .  ضمن اینکه نظارت بر اجرا و  اعمال دقیق قانون جزء وظایف اصلی حاکمیتی پلیس است .

وی در ادامه افزود: با توجه به اینکه در حال حاضر در سطح شهر تهران در حدود دو میلیون و 700 هزار خودرو فاقد برگه معاینه فنی در حال تردد هستند ، و این خودروها به احتمال قوی دارای نقص فنی در موتور و ترمز و کیفیت فنی خود هستند ، لازم است تا با برخورد ها و اعمال قانون از طرف پلیس ، جلوی عبور و مرور این تعداد از خودرو فاقد معاینه فنی گرفته شود و نسبت به جریمه آنها اقدام شود .

آذروش در خصوص شیوه سیاست گذاری و اقدامات مراکز معاینه فنی بیان داشت : چهار چوب فعالیت های مراکز معاینه فنی ارتقا سطح سلامتی و کیفیت بخشی به شرایط زیست محیطی شهر است و خط مشی و سیاست گذاری ما نیز بر اساس قوانین فرادستی تهیه  و تنظیم شده است .

وی در خاتمه گفت: در کنار برخورد با مراکزی که بدون حضور خودرو برگه معاینه فنی صادر می کنند ، لازم است از تردد خودروهایی که گواهی معاینه فنی ندارند نیز جلوگیری شود . بدین ترتیب با اعمال جریمه خودرو های فاقد گواهی معاینه فنی توسط پلیس، با توجه به مصوبه ای که در شورای حمل و نقل در نظر گرفته شده است ، نسبت به تمام خودروهایی که به محدوده طرح ترافیک و طرح زوج و فرد وارد می شوند و فاقد برگه معاینه فنی هستند ، برخورد جدی صورت گرفته و خواهیم توانست از ایجاد تصادفات و آلودگی هوا و مشکلات  زیست محیطی در بخش مرکزی تهران جلوگیری کنیم .

 

 

 

 

 




درج يادداشت و نظرات

نام:
  ايميل:
توضيحات: