جستجو

آرشيو

تماس با ما

درباره ما

صفحه نخست

 
تاريخ درج: چهارشنبه، 7 بهمن 1394     
ارسال دستی داده ها بزرگترین ضعف سیمفا

لزوم تسریع در مکانیزه شدن تمام مراکز معاینه فنی کشور

به گزارش گروه حمل و نقل پاک شهرداری نیوز،قائم مقام ستاد مرکزی معاینه فنی شهر تهران با اشاره به اتصال پایلوت مرکز دماوند به سامانه سیمفا گفت: وزارت کشور باید در بازه زمانی محدود مراکز معاینه فنی کشور غیر از کلانشهرها را  ملزم به ارتقا استانداردها و سیستم مکانیزه کند.

سیدنواب حسینی منش با تاکید بر اینکه همسان سازی و استانداردسازی مراکز معاینه فنی کشور از طریق سامانه سیمفا و از سوی وزارت کشور صورت گرفته است، گفت : امکاناتی در سامانه سیمفا ایجاد شده که امکان گزارش گیری مدیریتی از طریق ستادهای معاینه فنی خودرو در  کشور را فراهم کرده است.

وی با اشاره به اینکه 440 مرکز معاینه فنی در کشور وجود دارد، اظهارکرد: در مرحله نخست با توجه به اینکه استانداردهای معاینه فنی در سایر مراکز پایین تر است، تمامی 401مرکز معاینه فنی کشور به جز مراکز معاینه فنی کلانشهرها به سیستم یکپارچه سیمفا متصل شده اند.

به گفته حسینی منش پیش از این مرکز مکانیزه معاینه فنی دماوند شهرداری تهران به صورت پایلوت به سامانه سیمفا متصل شده تا ایرادات کار استخراج شود. به طوری که طی این مدت مرحله به مرحله مشکلات موجود در سامانه و مراکز معاینه فنی از طریق وزارت کشور در حال رفع است.

قائم مقام ستاد مرکزی معاینه فنی شهرداری تهران با تاکید بر اینکه قدیمی بودن و استاندارد پایین برخی مراکز یکی از چالش های سامانه سیمفاست، گفت: نگرانی ما این است که مراکزی که به لحاظ استاندارد پایین تر است و مکانیزه هم نیست به این سامانه متصل شده اند و ارسال داده ها بر روی سامانه هنوز به صورت دستی صورت می گیرد، از این رو نمی شود به آن اتکا رد.

وی تاکید کرد: معتقدم از این طریق سیمفا به نوعی به مراکز معاینه فنی غیرمکانیزه مشروعیت می دهد.

حسینی منش با اشاره به اینکه ارایه داده ها روی سیمفا به صورت دستی پلیس را نیز با چالش روبه رو خواهد کرد، تصریح کرد: حتما خواسته کلانشهرها این است که تمامی مراکز معاینه فنی کشور در یک محدوده زمانی تعیین شده به سیستم مکانیزه و دوربین های ثبت ورود و خروج تجهیز شوند.

وی تاکید کرد: در شرایطی که مراکز معاینه فنی کشور غیر از کلانشهرها هنوز هم به صورت دستی دیتاها را وارد سامانه می کنند، سیمفا اثر بخشی لازم را در جلوگیری از جعل معاینه فنی نخواهد داشت .

 




درج يادداشت و نظرات

نام:
  ايميل:
توضيحات: