جستجو

آرشيو

تماس با ما

درباره ما

صفحه نخست

 
تاريخ درج: سه شنبه، 22 خرداد 1403     
کشف ۲۲ هزار قلم جنس قاچاق از انباری در تهران

 رئیس پلیس امنیت اقتصادی تهران بزرگ از کشف بیش از ۲۲ هزار قلم لوازم آشپزخانه و لوازم جانبی موبایل قاچاق از انباری در جنوب تهران خبر داد.

به گزارش ایسنا، سرهنگ مهدی افشاری در تشریح جزئیات این خبر گفت:‌ ماموران پلیس امنیت اقتصادی تهران بزرگ با انجام اقدامات فنی و پلیسی موفق به کشف انبار دپوی کالای قاچاق در محدوده جنوب تهران شدند. رسیدگی به این پرونده در پی انجام  اقدامات اطلاعاتی در دستورکار قرار گرفت و در جریان آن مشخص شد مقادیری کالای قاچاق خارجی در انباری در شورآباد تخلیه و دپو شده است. 
 
وی ادامه داد:‌ همچنین در جریان تحقیقات تکمیلی ماموران مشخص شد که کالاهای خارجی قاچاق توسط خودروهای شوتی از شهرهای جنوبی به اطراف تهران منتقل و سپس توسط وانت به این مکان منتقل و دپو شده تا در فرصتی مناسب در بازار توزیع شود. 
 
افشاری با اشاره به انجام هماهنگی با مقام قضایی و اخذ مجوزهای لازم، گفت:  ماموران پلیس امنیت اقتصادی محل موصوف را  بازرسی کردند که در جریان آن مشخص شد محل یک باب انبار کالای بازرگانی است که کالاهای موجود در آن در سامانه انبارها نیز ثبت نشده است. همچنین ماموران مشاهده کردند که مقادیر انبوهی کالاهای خارجی شامل انواع لوازم آشپزخانه و انواع لوازم جانبی موبایل در محل دپو شده که طی استعلامات گمرکی مشخص شد اسناد گمرکی ارائه شده مربوط به سال‌های گذشته است و مطابقتی با کالاهای مکشوفه ندارد.
 
 رئیس پلیس امنیت اقتصادی تهران بزرگ با بیان اینکه اقلام قاچاق کشف شده فاقد هرگونه اسناد و مدارگ گمرکی بود، گفت: کالاهای قاچاق کشف شده از این انبار شامل تعداد ۱۳ هزار و ۸۴۲  عدد انواع لوازم آشپزخانه و تعداد ۹۳۶۰ عدد انواع لوازم جانبی موبایل محصول کشور چین بود. کارشناسان نیز ارزش ریالی اقلام کشف شده را بالغ بر ۴۰ میلیارد ریال برآورد و اعلام کردند.
 
وی با بیان اینکه سوله انبار مذکور پلمب شد، گفت: در همین راستا پرونده قضایی نیز تشکیل شده و برای ادامه روند رسیدگی به جرم به همراه متهمان به دادسرا معرفی شد.



درج يادداشت و نظرات

نام:
  ايميل:
توضيحات: