جستجو

آرشيو

تماس با ما

درباره ما

صفحه نخست

 
تاريخ درج: سه شنبه، 22 خرداد 1403     
یهودیان آمریکایی بیشتر حامی بایدن هستند

 نتایج نظرسنجی جدیدی نشان می‌دهد، اکثر یهودیان آمریکایی از کمپین انتخاب مجدد بایدن حمایت می‌کنند و می‌گویند که به او بیش از ترامپ برای مبارزه با مشکل «جدی» افزایش «یهودستیزی» اعتماد دارند.

به گزارش ایسنا، نظرسنجی «کمیته یهودیان آمریکا» (AJC) و «افکارسنجی یهودیان آمریکا» که از ۱۲ مارس تا ۶ آوریل انجام شد، نشان می‌دهد که یهودیان از دست «جو بایدن» رئیس‌جمهور دموکرات آمریکا خشمگین نیستند، آن هم به‌رغم برخی لفاظی‌ها که نشان می‌دهد سیاست‌های بایدن درباره رژیم صهیونیستی  و غزه ممکن است به آرای او در میان رای‌دهندگان یهودی آسیب برساند.
 
گرچه با شروع جنگ غزه، بایدن هر از گاهی در ظاهر به بنیامین نتانیاهو تاخته تا اوضاع انتخاباتی خودش را به افتضاح نکشاند، جامعه آمریکا سرسختانه مخالف حمایت‌های بی‌قید و شرط بایدن از نخست‌وزیر تندرو صهیونیست و جنگی هستند که او در نوار غزه تحت‌محاصره به راه انداخته است. جنبش‌های دانشجویی ضد صهیونیستی هنوز از پای ننشسته‌اند و هر روز در گوشه‌ای از آمریکا صدای اعتراضات ضد جنگ بلند می‌شود.
 
با این حال در یک رقابت انتخاباتی فرضی در این نظرسنجی جدید، ۶۱ درصد می‌گویند از بایدن حمایت می‌کنند، ۲۳ درصد می‌گویند از «دونالد ترامپ» رئیس‌جمهور سابق آمریکا از حزب جمهوری‌خواه حمایت می‌کنند و ۱۰ درصد می‌گویند طرفدار «فرد دیگری» هستند.
 
این نتایج با درصد پاسخ‌دهندگانی همخوانی دارد که می‌گویند در سال ۲۰۲۰ به بایدن (۶۴ درصد) و در سال ۲۰۲۰ به ترامپ رأی داده‌اند (۲۱ درصد) و این نشان می‌دهد تحرک زیادی در مواضع آنها وجود نداشته است.
 
به گزارش پایگاه خبری هیل، همین نظرسنجی نشان می‌دهد که یهودیان به طور فزاینده‌ای نگران افزایش یهودستیزی در ایالات متحده هستند، به‌ویژه پس از عملیات فلسطینی طوفان‌الاقصی در هفتم اکتبر، اما برای رسیدگی به آن بیشتر به بایدن اعتماد دارند، تا ترامپ.
 
تقریبا همه یهودیان (۹۳ درصد) می‌گویند یهودستیزی در ایالات متحده یا یک «مشکل جدی» (۵۶ درصد) یا «تا حدودی یک مشکل» (۳۷ درصد) است و ۷ درصد آن را مشکل نمی‌دانند.
 
اکثر یهودیان (۸۷ درصد) همچنین در این نظرسنجی می‌گویند که «از زمان عملیات حماس در هفتم اکتبر علیه اراضی اشغالی فلسطین، آنها فکر می‌کنند یهودستیزی در ایالات متحده «بسیار افزایش یافته» (۵۵ درصد) یا «تا حدودی افزایش یافته است» (۳۳ درصد). تنها یک درصد می‌گویند یهودستیزی کاهش یافته و ۱۲ درصد می‌گویند که اوضاع ثابت مانده است.
 
در عین حال، بزرگسالان یهودی آمریکایی به طور فزاینده‌ای با رژیم صهیونیستی همزادپنداری می‌کنند، به طوری که ۸۵ درصد معتقدند که حمایت ایالات متحده از تل‌آویو پس از ۷ اکتبر مهم است و ۵۷ درصد معتقدند که از زمان حملات، احساس ارتباط بیشتری با رژیم صهیونیستی یا هویت یهودی خود دارند.
 
در میانه تشدید نگرانی‌ها در میان یهودیان ایالات متحده، ۵۵ درصد می‌گویند بایدن در مبارزه با یهودستیزی در ایالات متحده بهتر عمل کند، در مقایسه با ۲۰ درصد که می‌گویند ترامپ بهتر است. ۱۵ درصد طرفدار این ایده‌ها نیستند و ۹ درصد هم تردید دارند.
 
در مورد اینکه کدام یک از نامزدهای اصلی ریاست جمهوری آمریکا برای روابط ایالات متحده و رژیم صهیونیستی بهتر است، ۴۹ درصد می‌گویند بایدن، ۲۵ درصد می‌گویند ترامپ، ۱۳ درصد می‌گویند هیچ کدام و ۱۳ درصد می‌گویند که مطمئن نیستند.
 
این نظرسنجی نشان می‌دهد که بایدن از محبوبیت بالایی (۵۶ درصد) برای شغل کلی خود به عنوان رئیس‌جمهور برخوردار است که ۲۴ درصد «قاطعانه» و ۳۲ درصد «تا حدودی» آن را تایید کرده‌اند. اما ۴۰ درصد موافق نیستند، از جمله ۱۶ درصد «تا حدودی» و ۲۴ درصد «به شدت» از عملکرد او ناراضی هستند.
 
در پاسخ به پرسشی درباره نحوه مدیریت بایدن در جنگ رژیم صهیونیستی علیه حماس، موافقت به ۴۸ درصد کاهش می‌یابد که ۱۳ درصد «قاطعانه» و ۳۵ درصد «تا حدودی» کار او را تایید می‌کنند. اما چهل و سه درصد موافق کار او نیستند، از جمله ۲۰ درصد «تا حدودی» و ۲۳ درصد «به شدت» ابراز نارضایتی کردند.
 
این نظرسنجی با مشارکت ۱۰۰۱ بزرگسال یهودی حاشیه خطای مثبت یا منفی ۳.۹ درصد انجام شد.
 
ایالات متحده از زمان یورش‌های زمینی و هوایی رژیم صهیونیستی علیه ملت فلسطین در هفتم اکتبر، بزرگ‌ترین تامین‌کننده مالی و تسلیحاتی این رژیم باقی مانده است. جنایات صهیونیست‌ها جان بیش از ۳۷ هزار فلسطینی را گرفته است و اکثر قربانیان را زنان و کودکان تشکیل می‌دهند.
 
بعد از گذشت حدود ۲۵۰ روز جنگ، قطعنامه پیشنهادی آمریکا مبنی بر توقف درگیری‌ها در غزه با ۱۴ رای موافق و رای ممتنع روسیه در شورای امنیت سازمان ملل به تصویب رسید. جنبش حماس هم دوشنبه از تصویب این قطعنامه آتش‌بس دائمی استقبال کرد.
 
جنبش مقاومت حماس با صدور بیانیه‌ای گفت: حماس از آنچه که در قطعنامه تصویب‌شده در شورای امنیت در رابطه با آتش‌بس دائم در نوار غزه، خروج کامل نیروهای نظامی از غزه، تبادل زندانیان، بازسازی، بازگشت مردم آواره به خانه‌های‌شان، مخالفت با کاهش اراضی و ارائه کمک‌های ضروری به مردم نوار غزه بوده، استقبال می‌کند.



درج يادداشت و نظرات

نام:
  ايميل:
توضيحات: