جستجو

آرشيو

تماس با ما

درباره ما

صفحه نخست

 
تاريخ درج: يکشنبه، 29 مرداد 1402     
بررسی وضعیت فضاهای ورزشی پایتخت در شورای شهر

 به گزارش گروه پارلمان شهری تهرانی نیوز، اعضای شورای شهر تهران بررسی فضاهای ورزشی شهر تهران را در جلسه امروز شورای شهر بررسی کردند؛ اما به دلیل کمبود وقت بررسی لایحه تعرفه‌های اصلاحی بهره برداری از اماکن ورزشی متعلق به شهرداری تهران به جلسه آینده موکول شد.

اعضای شورای اسلامی شهر تهران صبح امروز بررسی تعرفه‌های اصلاحی بهره‌برداری از اماکن ورزشی متعلق به شهرداری تهران را روی میز بررسی قرار دادند و زهرا شمس احسان رئیس کمیته ورزش شورای شهر با بیان این‌که براساس آخرین اصلاحات سازمان ورزش شهرداری تهران ۱۰۴ مجموعه ورزشی غیرآبی به مساحت بیش از ۲۴۳ هزار متر دارد، گفت: ۵۶ مجموعه ورزشی آبی به متراژ ۲۰۷ هزار مترمربع نیز زیر نظر شهرداری تهران فعال است که ۴۰ درصد از فضای این مجموعه‌های آبی شامل تأسیسات، رخت‌کن و غیره می‌شود.
 
وی با بیان این‌که مجموعه‌های ورزشی شهرداری به بانوان و آقایان خدمت‌رسانی می‌کنند، تصریح کرد: مجموعه‌های اختصاصی همچون تیراندازی، استادیوم‌های فوتبال و مجموعه‌های بانوان نیز فارغ از در نظر گرفتن مساحت‌شان به همراه مجموعه‌های غیرآبی فضاهای سطح یک محسوب می‌شوند.
 
مهدی اقراریان با بیان این‌که در فرهنگسرای اشراق یک مجموعه ورزشی است که حدود پنج سال است به انجمن جانبازان نخاعی واگذار شده اظهار کرد: جانبازان روی سر ما جا دارند اما در تیرماه سال جاری این مجموعه واگذار شده و سوال است که براساس چه مجوزی بوده و این مجموعه که زیرنظر سازمان فرهنگی و هنری است باید در اختیار شهر و شهروندان باشد و همه مجموعه‌های ورزشی را باید ساماندهی کنیم و باید مجموعه‌های ورزشی سازمان‌ها و شرکت‌ها نیز ذیل این مصوبه ساماندهی شوند.
 
شمس احسان در واکنش به صحبت‌های اقراریان با بیان این‌که ۴۳۰ مجموعه ورزشی و ۳۰۰ زمین چمن زیر نظر شهرداری تهران فعال است که از این میان ۲۱۳ مجموعه در اختیار سازمان ورزش، ۱۳۷ مجموعه زیرنظر مناطق و ۸۰ مجموعه هم تحت نظارت سازمان‌ها و شرکت‌ها است، تصریح کرد: باید وحدت رویه در فرماندهی مجموعه‌های ورزشی باشد و نظارت و ارزشیابی این مراکز برعهده سازمان ورزش است و مجموعه‌های ورزشی زیر نظر هر معاونت و سازمانی باشند، باید تعرفه سازمان ورزش را ملاک عمل قرار دهند و ما به دنبال مدیریت یکپارچه فرماندهی فضاهای ورزشی تهران هستیم.
 
مهدی عباسی نیز با تاکید بر این‌که اگر هر جابه‌جایی منجر به اضافه شدن نیروی انسانی شود باید راهکاری برای آن اندیشیده شود، گفت: اختیار مناطق باید افزایش پیدا کند تا زمین چمن و فضای ورزشی‌شان را واگذار کنند و این هماهنگی‌ها معنا ندارد و شکل تشریفاتی به خود می‌گیرد.
 
وی با بیان این‌که سازمان ورزش نباید با تصمیمات ما تضعیف شود، اظهار کرد: باید طوری تصمیم بگیریم که مقام نظارت و یکپارچه‌سازی فضاهای شهر تهران از جایگاه خود تنزل پیدا نکند.
 
نرگس معدنی‌پور نیز با اشاره به تقسیم‌بندی مراکز ورزشی سطح 2 در تهران تصریح کرد: مجموعه‌های ورزشی در اختیار سازمان ورزش جزو مجموعه‌های ورزشی سطح یک محسوب نمی‌شود و فرا منطقه‌ای نیستند و به نظر می‌رسد که مدیریت تجهیز، نگهداری و بهره‌برداری از مجموعه‌های سطح 2 می‌تواند توسط شهرداری منطقه صورت گیرد.
 
محمد آخوندی با بیان این‌که کمیته ساماندهی تشکیل شده و هر منطقه‌ای که فکر می‌کند می‌تواند مجموعه ورزشی را به نفع مردم مدیریت کند موضوع را به اطلاع سازمان ورزش اعلام می‌کند و در کمیته ساماندهی بررسی شود که آیا شهرداری منطقه توان و نیروی کافی برای مدیریت مجموعه ورزشی را دارد یا نه؟ گفت: مجموعه‌های سطح یک می‌توانند به سازمان ورزش برگردند و این نگرانی در مورد این‌که مرجعیت سازمان ورزش خدشه‌دار می‌شود را حل کنید.
 
وی با بیان این‌که سازمان ورزش اساسنامه دارد و تعمیر و نگهداری و تجهیز مراکز ورزشی را انجام می‌دهد، اظهار کرد: از آنجایی که ممکن است با هر تصمیم شورا بودجه مصوب تغییر کند، بر همین اساس کمیسیون برنامه و بودجه نیز در تصمیم‌گیری‌های مرتبط حضور خواهد داشت.
 
ناصر امانی با بیان این‌که برخی مردم و معتمدین محلات می‌گویند که مجموعه‌ای که زیرنظر سازمان ورزش است را نمی‌توانند استفاده کنند، گفت: در اختیار دادن تصمیمات به شهرداران مناطق ممکن است دوگانگی ایجاد شود و این درحالی است که باید مدیریت یکپارچه ایجاد شود اما جای سوال است که تکلیف پیمانکاران و نیروهای انسانی مجموعه‌های ورزشی چه می‌شود؟.
 بررسی این لایحه به دلیل اتمام زمان وقت شورای شهر تهران به جلسه آینده موکول شد.



درج يادداشت و نظرات

نام:
  ايميل:
توضيحات: