جستجو

آرشيو

تماس با ما

درباره ما

صفحه نخست

 
تاريخ درج: يکشنبه، 29 مرداد 1402     
رییس کمیسیون سلامت شورای شهر تهران مطرح کرد
درخواست از رییس جمهور برای دستور انتقال نمایشگاه‌ها به شهر افتاب

 به گزارش گروه پارلمان شهری تهرانی نیوز، رییس کمیسیون سلامت شورای شهر تهران از رییس جمهور درخواست کرد برای انتقال نمایشگاه ها به شهر افتاب دستور لازم را صادر کند.

مهدی پیرهادی در یکصد و هفتاد و یکمین جلسه شورای اسلامی شهر تهران با اشاره به توزیع آسفالت در معابر تهران و بهسازی آسفالت پس از چندین سال گفت: تردد خودروهای سنگین مشکلاتی را برای آسفالت ایجاد کرده است؛ لذا از شهرداری می خواهیم بررسی لازم را در مورد زیرسازی آسفالت انجام دهد.
 
وی ضمن تقدیر از بازرسی کل کشور برای ارسال نامه به رئیس جمهور در تاریخ ۲۵ اردیبهشت سال ۱۴۰۲ برای انتقال نمایشگاه‌ها به شهر آفتاب، افزود: این موضوع مشکلات محیط زیستی و آلودگی‌های زیادی ایجاد می کند و جان شهروندان را به خطر می اندازد؛ به طوریکه خودروهای امدادی در تردد با مشکل مواجه می شوند؛ از رئیس جمهور درخواست می‌کنیم در این خصوص دستور عاجل دهد.
 
در ادامه این جلسه مهدی اقراریان نیز در تذکری با اشاره به ساختار حقوقی مناطق شهرداری تهران گفت: بنده بارها به مناطق مراجعه کرده و بازدید داشتم و یکی از اشکالات قابل مشاهده ساختار حقوقی مناطق ۲۲ گانه بود که امیدواریم مورد توجه شهردار تهران و مناطق قرار بگیرد.
 
وی با بیان اینکه برای افزایش انگیزه کارشناسان، نیازمند اصلاح و ارتقاء ساختار ادارات حقوقی هستیم، تاکید کرد: این امر مهم هنوز انجام نشده و شایسته است که شهردار تهران دستورات لازم را در این خصوص صادر کند.
 
اقراریان با اعلام اینکه در مدت اخیر شاهد تغییر ساختار در بخش بازرسی بودیم افزود: ادارات حقوقی مناطق با کمبود نیرو و مشکل ساختار مواجه هستند و امیدواریم با تدبیری که شکل می گیرد، این مشکل برطرف شود؛ معاونت توسعه سرمایه انسانی و کمیته منابع انسانی شورا کمک کنند تا این موضوع برطرف شود.
 
مهدی چمران رئیس شورای اسلامی شهر تهران نیز تأکید کرد: جایگاه حقوقی شهرداری تهران باید از لحاظ عملکرد ارتقاء پیدا کند؛ خوشبختانه حجم زیادی از طلب ها زنده شد که قابل تقدیر است اما بخش حقوقی باید ارتقاء یابد.
 
ضرورت ساماندهی و ایمن‌سازی زیرگذر خیابان چوب‌تراش
 
 زهرا شمس‌احسان با بیان اینکه محله طرشت متاثر از احداث بزرگراه شیخ فضل‌الله ‌نوری (در دهه ۵۰) به دو بخش شمالی و جنوبی تقسیم شده است، اظهارکرد: با توجه به گذشت زمان دغدغه اتصال این دو محله برای ساکنان مطرح شد و به همین دلیل زیرگذر خیابان چوب‌تراش در تقاطع غیرهمسطح بزرگراه شیخ فضل‌الله‌نوری، نقش پیوند دهنده محلات طرشت شمالی و جنوبی را در مقیاس دسترسی محلی ایفا کرد.
 
شمس‌احسان ادامه داد: این زیرگذر در وهله نخست، به عنوان کانال عبور آب طراحی شده بود که با توجه به ساماندهی مسیل آب‌های زیرزمینی در حال حاضر به عنوان زیرگذر ترافیکی مورد استفاده قرار گرفته است.
 
رئیس کمیته اجتماعی شورای اسلامی شهر تهران گفت: طبق بازدید میدانی، رمپِ ورودی و خروجی بلوار چوب‌تراش به زیرگذرِ بزرگراه شیخ فضل‌الله‌نوری شیب قابل ملاحظه‌ای دارد و ارتفاع این زیرگذر بسیار ناچیز است به نحوی که هر ماشینی امکان عبور از آن را ندارد. همچنین حین بارش، این زیرگذر با مشکلات فراوان مواجه می‌شود.
 
وی با طرح این سوال که جای پرسش باقی است، چرا این کانال که خارج از اصولِ سلسله مراتب شبکه معابر شهری بوده و همچنان به عنوان مسیر حمل و نقلی مورد استفاده قرار گرفته است؟ خاطرنشان کرد: ضرورت دارد معاونت حمل و نقل در راستای اصلاح هندسی دور برگردانِ واقع در بلوار چوب تراش اقدامات جدی و بلند مدت داشته باشد. همچنین در کوتاه مدت، در راستای جلوگیری از تبعات منفی برای این محدوده مقوله تعریض و ایمن‌سازی زیرگذر در مقیاس محلی تعیین تکلیف کند.
 
شمس‌احسان اظهارکرد: با توجه به موارد فوق الذکر و ضرورت جلوگیری از پیامدهای منفی استفاده غیرمعمولِ حمل و نقلی از کانال زیرگذر چوب‌تراش از شهرداری تهران انتظار دارم تمامی برنامه ریزی‌ها و مداخلات این محدوده را با هدف افزایش رفاه و آسودگی بیشتر شهروندان پیگیری کند و گزارش منسجم از طرح ساماندهی زیرگذر چوب‌تراش در صحن شورا ارائه کنند.
 
همچنین احمد علوی در تذکری با بیان اینکه قرار بود تشکیل مجموعه گردشگری تا پایان تابستان به نتیجه برسد، اظهار کرد: قرار بود اقدامات تحت عنوان هلدینگ گردشگری دنبال شود و تابستان در حال اتمام است و هنوز اتفاقی نیفتاده است.
 
وی افزود: بهتر است امور به موقع انجام شود؛ بیش از نیمی از تابستان از دست رفته و بخش کمی از آن باقی مانده است؛ لذا درخواست می کنیم موضوع پیگیری و تعیین تکلیف شود.



درج يادداشت و نظرات

نام:
  ايميل:
توضيحات: