جستجو

آرشيو

تماس با ما

درباره ما

صفحه نخست

 
تاريخ درج: شنبه، 21 مرداد 1402     
افتتاح ایستگاه متروی میدان کتاب طی هفته‌های آتی

 به گزارش گروه حمل و نقل عمومی و شهری تهرانی نیوز، مدیر عامل شرکت متروی تهران و حومه از پیشرفت فیزیکی بالای ۹۰ درصد ایستگاه میدان کتاب خبر داد و گفت: این ایستگاه در شهریورماه افتتاح می‌شود.

محسن هرمزی درباره آخرین وضعیت افتتاح ایستگاه میدان کتاب، اظهار کرد: ایستگاه میدان کتاب آخرین ایستگاه از بخش شمالی خط ۷ مترو و بیست و یکمین ایستگاه این خط است که در شهریورماه افتتاح می‌شود. 
 
وی ادامه داد: موقعیت جغرافیایی این ایستگاه در خود میدان کتاب واقع شده و هزینه ساخت آن حدود ۵۰۰ میلیارد است. پیشرفت فیزیکی این ایستگاه بالای ۹۰ درصد بوده و در حال حاضر در مرحله نازک کاری و تأمین تجهیزات الکترونیکی قرار دارد. با توجه به مجاورت ایستگاه میدان کتاب با مراکز خرید منطقه سعادت آباد و نزدیکی به بیمارستان آتیه، این ایستگاه از پر ترددترین ایستگاه‌های خط هفتم مترو خواهد بود. 
 
هرمزی با بیان اینکه طول سکوی این ایستگاه ۱۶۰ متر است، خاطرنشان کرد: عمق آن هم ۲۷ متر و زیربنای ایستگاه ۱۵ هزار متر مربع بوده و به این لحاظ وسیع‌ترین ایستگاه این خط است. به لحاظ نورپردازی داخلی، مصالح به کار گرفته شده و سبک معماری نیز این ایستگاه چشم نواز، خاص و ایرانی است.
 
مدیرعامل شرکت متروی تهران و حومه بیان کرد: مصالح جدید به کار گرفته شده در این ایستگاه هزینه‌های ساخت و تعمیرات احتمالی را کاهش داده است. علاوه بر این شکل ویژه‌ای را به ایستگاه داده است. 
 
وی تاکید کرد: بعد از افتتاح ایستگاه میدان کتاب، ایستگاه پرند نیز به بهره برداری می رسد. ساخت این ایستگاه از سال ۹۴ شروع شده است. در تجهیز این ایستگاه از آسانسور، پله برقی و فن‌های هواساز استفاده شده است. همچنین تا حد امکان این تجهیزات، تولید داخلی است. 
 
هرمزی با بیان اینکه این ایستگاه ۴ آسانسور و ۱۰ پله برقی دارد که همزمان با افتتاح ایستگاه مورد بهره برداری قرار می‌گیرد، گفت: ایستگاه میدان کتاب ۲ ورودی دارد که ساخت ورودی دوم آن در دستور کار قرار دارد.



درج يادداشت و نظرات

نام:
  ايميل:
توضيحات: