جستجو

آرشيو

تماس با ما

درباره ما

صفحه نخست

 
تاريخ درج: سه شنبه، 13 تير 1402     
عضو شورای شهر تهران خواستار شد
لزوم تشکیل کارگروهی برای اصلاح احکام برنامه هفتم توسعه در مدیریت شهری

 به گزارش گروه پارلمان شهری تهرانی نیوز، عضو شورای شهر تهران خواهان تشکیل کارگروه مشترکی فیمابین شورای شهر و شورای عالی استان ها پیرامون حل مشکلات تحقق مدیریت یکپارچه شهری در احکام برنامه هفتم توسعه خبر داد.

علی اصغر قائمی صبح امروز در نطق پیش از دستور خود در خصوص جایگاه مدیریت شهری در برنامه هفتم توسعه گفت: مدیریت شهری در تمامی برنامه های توسعه ای با نقاط ضعف و قوت مواجه شد و پس از گذشت شش دوره هنوز چیزی از مدیریت شهری در عمل نمی بینیم و در واقع مدیریت واحد شهری محقق نشده است.
 
وی با بیان اینکه باید در فرصت زمان کوتاه بررسی برنامه هفتم توسعه در مجلس به مدیریت واحد شهری توجه ویژه ای کنیم و نظرات خود را ارائه دهیم، اظهار کرد: بررسی برنامه هفتم توسعه نشان داده است که ۲۶ درصد از ۱۱۸ حکم برنامه هفتم زیربنایی و تولیدی، ۲۹ درصد اقتصادی، ۱۶ درصد فرهنگی و آموزشی، ۱۱ درصد اجتماعی، شش درصد مدل حکمرانی، شش درصد سیاسی و سه درصد عمومی است.
 
قائمی با تاکید بر اینکه در برنامه ششم توسعه تنها در ۱۵ حکم به مدیریت شهری توجه شده و افزایش محدوده شهر تهران یکی از احکام برنامه است که ما در شورا و شهرداری از آن خبر نداشتیم، گفت: سوال اینجاست که چه کسی می خواهد با افزایش حریم و محدوده سرانه ها را تأمین کند؟ ابهاماتی در این زمینه وجود دارد که از رئیس شورا خواستیم تا در این فرصت کوتاه نظرات را در مورد برنامه هفتم اعلام کند و نباید اجازه فرصت سوزی دهیم.
 
وی با بیان اینکه پیشنهاد می‌کنم گروهی از شورا و شهرداری در نشستی احکام برنامه هفتم را مطالعه کند تا بتوانیم بگوییم که برنامه هفتم چه تاثیری در مدیریت شهری داشته، افزود: مدیریت یکپارچه شهری یک فرمانده واحد به نام شهردار دارد اما در برنامه هفتم این مسئله دیده نمی شود. در حالیکه ما و دستگاه های خدمت رسان شهری باید فرآیند واحدی داشته باشیم تا بتوانیم آثار خدمت را در شهر ببینیم.
 
وی با اشاره به اساسنامه سازمان فناوری، گفت: پیش بینی شده بود که شهرداری در هر سال ۳۰۰ کیلومتر فیبر نوری اجرا کند؛ اما حالا در هر سال تنها ۷۵ کیلومتر فیبر محقق شده و در سه ماه ابتدایی امسال نیز برنامه ریزی برای توسعه آن انجام نشده است و اجرای فیبر نوری توسط پیمانکاران متعدد شایسته نیست و مسئله امنیتی در این خصوص اهمیت دارد.
 
قائمی پیشنهاد داد: کارگروه مشترکی فیمابین شورای شهر تهران و شورای عالی استان ها به منظور بررسی، تحلیل، ارائه مواد و احکامی که موضوع مدیریت واحد شهری و حداقل موضوع مدیریت یکپارچه شهری را در برنامه هفتم توسعه اعمال می کند، را تشکیل دهند.
 
مهدی چمران رییس شورای شهر تهران نیز در واکنش به این سخنان گفت: بر اساس بررسی هایی که انجام شده از امروز یا فردا بررسی احکام برنامه هفتم آغاز می شود، گفت: تا ۱۰ روز پس از آن نیز بررسی ها به کمیسیون تلفیق می رود که باید رایزنی در این خصوص انجام گیرد.
 
احمد علوی نیز در واکنش به این نطق گفت: در ستاد سمن های شهر تهران فراخوان دادیم و در حال جمع آوری نظرات و پیشنهادات سمن ها برای درج در برنامه هفتم هستیم.
 
احمد صادقی نیز با بیان اینکه شورای عالی استان ها نیز با توجه به سوابق قبلی اقداماتی را برای برنامه هفتم توسعه انجام داده، گفت: تمام این سوابق جمع آوری شده و مصوبه‌ای از کمیسیون شوراها به کمیسیون تلفیق ارائه شد و ۶۰۰۰ پیشنهاد اصلاحی در حوزه مدیریت شهری ثبت شده که کار را سخت کرده است و امیدواریم با همکاری اعضایی که در مجلس صاحب نفوذ هستند اعمال اصلاحات در احکام برنامه هفتم قابل انجام باشد.



درج يادداشت و نظرات

نام:
  ايميل:
توضيحات: