جستجو

آرشيو

تماس با ما

درباره ما

صفحه نخست

 
تاريخ درج: شنبه، 10 تير 1402     
معاون شهردار تهران تاکید کرد
بکارگیری ۸۰۰ «بگ فیلتر» در کارخانه آسفالت شهرداری برای کاهش آلایندگی

 به گزارش گروه عمران شهری تهرانی نیوز، معاون فنی عمرانی شهرداری تهران از بکارگیری ۸۰۰ بگ فیلتر در کارخانه آسفالت شهرداری تهران برای کاهش آلایندگی این مجموعه خبر داد.

عباس شعبانی در آئین افتتاح کارخانه تولید آسفالت شهرداری تهران در قالب شصتمین پویش امید و افتخار، گفت: چهار تحول اساسی از سوی شهردار تهران برای شهر تهران در نظر گرفته شده که یکی از آنها تحول در کالبد شهر بود که از اولین موارد این تحول می‌توان به موضوع آسفالت ریزی اشاره کرد که با افتتاح این کارخانه در حقیقت دو وظیفه قانونی شهرداری تهران محقق می‌شود. با افزایش تولی،  آسفالت کاری درست و قانونی که موجب رضایت شهروندان نیز خواهد بود، انجام می‌شود.
 
وی افزود: مجموع ۱۱۰ میلیون متر مربع معابر موجود در تهران که معادل بزرگراهی به طول ۵۰۰۰ کیلومتر و عرض ۲۲ متر است در حقیقت حجم بزرگی از نگهداشت را شکل می‌دهد که خود پروژه‌ای بزرگ محسوب می‌شود و بناست هر ۱۰ سال یکبار این معابر نگهداشت و مرمت شوند.
 
معاون شهردار تهران دامه داد: اقتصاد این کار سه تا چهار هزار میلیارد تومان هزینه در بر دارد و همین موضوع نیز باعث شده حرف و حدیث‌های بسیاری حول و هوش موضوع آسفالت ریزی در تهران وجود داشته باشد. بالغ بر ۲۵۰۰ نفر به صورت مستقیم در این موضوع سهیم هستند و بیش از ۱۳۰۰ دستگاه به صورت شبانه روزی مشغول کار هستند که حجم زیادی را شامل می‌شود.
 
به گفته وی، در حال حاضر نیز ۱۷۰ اکیپ آسفالت ریزی در مناطق ۲۲ گانه تهران، مشغول کار هستند. کارخانه‌های موجود نیاز ۱.۵ میلیون تنی آسفالت مورد نیاز تهران را نمی‌توانستند تولید کنند. لذا عقب ماندگی ایجاد شده بود که با احداث این دو کارخانه می‌توانیم برای تأمین سالانه ۱.۵ میلیون تن آسفالت اقدام کنیم.
 
معاون فنی عمرانی شهرداری تهران با اشاره به اینکه چند روزی است این کارخانه تولید خود را آغاز کرده است، افزود: شهرداری تهران می‌توانست کارخانه‌ای با کیفیت دیگری و ارزانتر احداث کند؛ اما با توجه به دستور شهردار تهران برای احداث کارخانه‌ای با کمترین آلایندگی بیش از ۸۰۰ «بگ فیلتر» در این کارخانه مورد استفاده قرار گرفته و آلودگی و آلایندگی بسیار کمی دارد و بیش از یک اتوبوس آلایندگی ایجاد نمی‌کند که امتیاز مثبتی قلمداد می‌شود.
 
شعبانی تاکید کرد: این کارخانه از کارخانه‌های دوستدار محیط زیست است. این در حالیست که در کشورهای پیشرفته در مرکز شهر کارخانه تولید آسفالت دارند و بعضا فاصله این کارخانه تا بیمارستان ۱۰۰۰ متر است. لذا احداث این کارخانه اقدامی ارزشمند خواهد بود.



درج يادداشت و نظرات

نام:
  ايميل:
توضيحات: