جستجو

آرشيو

تماس با ما

درباره ما

صفحه نخست

 
تاريخ درج: شنبه، 27 خرداد 1402     
مدیرعامل سازمان نوسازی تهران خبر داد
تصویب طرح موضعی «محله حصارک» در کمیسیون ماده پنج

 به گزارش گروه عمران شهری تهرانی نیوز، مدیرعامل سازمان نوسازی شهر تهران گفت: طرح موضعی محدوده محله حصارک در کمیسیون ماده پنج شهر تهران تصویب شد.

 
مهدی هدایت با بیان این که محله حصارک در ناحیه ۳ منطقه ۵ شهرداری تهران واقع شده است، اظهار کرد: جمعیت محله طبق سرشماری سال ۱۳۹۵ حدود ۷۱۲۹ نفر است. حوزه مداخله طرح موضعی شامل ۹۶۵ قطعه به مساحت حدود ۶۶ هکتار است و از این مقدار ۶.۱ هکتار آن در بافت فرسوده مصوب ملاک عمل واقع شده است.
 
مدیرعامل سازمان نوسازی شهر تهران گفت: تهیه طرح موضعی محله حصارک، از سال ۱۴۰۰ در دستور کار قرار گرفت و طرح نهایی در تاریخ ۱۴۰۲.۰۲.۲۵ به تصویب کمیسیون ماده پنج شهر تهران رسید.
 
هدایت تصریح کرد: مهمترین مسائل و چالش‌های محله حصارک، شامل؛ مشکلات ثبتی و حقوقی و عدم وجود اسناد مالکیت رسمی خصوصا در بخش‌های شمالی محله، ناکارآمدی ضوابط طرح تفصیلی ملاک عمل که سبب توقف فرایند صدور پروانه ساختمانی شده است، گسست کالبدی و اجتماعی محله از شهر، استقرار محله بر روی حریم گسل اصلی شهر تهران، کمبود خدمات پشتیبان سکونت مانند فضای سبز، پارکینگ، تره‌بار و ... است.
 
مدیرعامل سازمان نوسازی شهر تهران خاطرنشان کرد: در چشم انداز طرح موضعی محله حصارک، تقویت همپیوندی محله با بافت پیرامون، تقویت هویت گردشگری محله، ساماندهی حوزه های سکونت و هم افزایی اقتصادی و اجتماعی از طریق توسعه فعالیت های گردشگری مورد توجه قرار گرفته است.
 
وی افزود: در همین راستا در سازمان فضایی و حوزه های پیشنهادی طرح؛ ایجاد مسیر ویژه گردشگری از ورودی اصلی واقع در شرق محله تا مسیر کوهنوردی در شمال غرب محله، تعریف توقفگاه‌های گردشگری در طول محور گردشگری و تقویت و توسعه مراکز و گره‌های خدماتی موجود در محله، ارتقای هویت بافت از طریق ساماندهی بافت روستایی هم‌پیوند با بافت مسکونی معاصر، تأکید بر محورهای اصلی ورودی با توسعه فعالیت‌های مختلط مسکونی، تجاری و خدماتی در آنها، تقویت محورهای مختلط به‌ عنوان محدوده‌های پشتیبان سکونت و ارائه خدمات در مقیاس محلی و ناحیه‌ای، تقویت استخوان‌بندی اصلی محله و افزایش نفوذپذیری از طریق تدقیق و اصلاح شبکه دسترسی، مورد توجه ویژه قرار گرفته است.
 
 هدایت در این خصوص عنوان کرد: به طور کلی محدوده طرح شامل سه حوزه اصلی؛ سکونت، گردشگری و خدمات است که با در نظر گرفتن مشوق های نوسازی در ضوابط طرح و فراهم شدن امکان ساخت و ساز تا چهار و پنج طبقه، پش بینی می شود؛ انگیزه‌های لازم به منظور پیگیری اخذ سند مالکیت رسمی و بهبود روند نوسازی در محله فراهم شود.
 



درج يادداشت و نظرات

نام:
  ايميل:
توضيحات: