جستجو

آرشيو

تماس با ما

درباره ما

صفحه نخست

 
تاريخ درج: پنجشنبه، 18 خرداد 1402     
هوای تهران در وضعیت «قابل قبول»

 به گزارش گروه محیط زیست تهرانی نیوز، بر اساس اعلام شرکت کنترل کیفیت هوای تهران هم‌اکنون (۱۸ خردادماه) میانگین کیفیت هوای تهران در وضعیت قابل قبول قرار دارد.

بر اساس اطلاعات شرکت کنترل کیفیت هوای تهران، وزش باد مؤثر و پراکندگی آلاینده‌ها تا صبح امروز ( ۱۸ خرداد) سبب برقراری وضعیت قابل‌قبول کیفیت هوا در بیشتر مناطق خواهد شد.
 
با افزایش تدریجی تندی باد در طول روز پراکندگی آلاینده‌ها تسهیل خواهد شد، همچنین با توجه به افزایش دما در ساعات بعدازظهر تولید و افزایش نسبی غلظت آلاینده ازن سبب کاهش کیفیت هوا در برخی مناطق خواهد شد.
 
تقویت ناپایداری جوی، احتمال رگبار پراکنده و افزایش نسبی تندی باد تا ساعات پایانی پنجشنبه سبب کاهش غلظت آلاینده‌ها خواهد شد و برقراری وضعیت قابل‌ قبول در بیشتر مناطق پیش‌بینی می‌شود.
 
با وجود کاهش نسبی تندی باد تا صبح فردا (۱۹ خرداد)، کاهش تردد خودروها در روز تعطیل سبب کاهش غلظت آلاینده‌ها و برقراری وضعیت قابل‌ قبول در بیشتر مناطق خواهد شد. عدم وزش باد مؤثر در طول روز پراکندگی آلاینده‌ها را محدود خواهد کرد، علاوه بر این احتمال تولید و افزایش غلظت آلاینده ازن ناشی از افزایش دما در ساعات بعدازظهر دور از انتظار نخواهد بود.
 
شکل‌گیری ناپایداری جوی همراه با احتمال رگبار پراکنده تا اواخر وقت جمعه موجب کاهش غلظت ذرات معلق در بیشتر مناطق خواهد شد.
 
بر اساس این گزارش آلاینده شاخص هوای پایتخت طی ۲۴ ساعت گذشته ازن  با میانگین ۸۱ بود و کیفیت هوای پایتخت در وضعیت قابل قبول قرار داشت. آلاینده شاخص هم‌اکنون (  ۱۸ خردادماه ) ذرات معلق کمتر از ۲.۵ میکرون با میانگین ۵۹ و کیفیت هوا در  وضعیت قابل قبول است.
 
گفتنی است که شاخص کیفیت هوا (AQI) به پنج دسته اصلی تقسیم‌بندی می‌شود. بر اساس این تقسیم‌بندی از عدد صفر تا ۵۰ هوا "پاک"، از ۵۱ تا ۱۰۰ هوا "قابل قبول(سالم) یا متوسط"، از ۱۰۱ تا ۱۵۰ هوا "ناسالم برای گروه‌های حساس"، از ۱۵۱ تا ۲۰۰ هوا "ناسالم برای همه گروه‌ها"، از ۲۰۱ تا ۳۰۰ هوا "بسیار ناسالم" و از ۳۰۱ تا ۵۰۰ شرایط کیفی هوا "خطرناک" است.



درج يادداشت و نظرات

نام:
  ايميل:
توضيحات: