جستجو

آرشيو

تماس با ما

درباره ما

صفحه نخست

 
تاريخ درج: سه شنبه، 2 خرداد 1402     
شهردار منطقه ۱۸:
پرونده ۱۵ معارض بزرگراه شهید بروجردی بسته می‌شود

 به گزارش اخبار مناطق 22 گانه تهرانی نیوز، شهردار منطقه ۱۸ اعلام کرد که پرونده ۱۵ معارض فاز یک بزرگراه شهید بروجردی در هفته آینده بسته می‌شود.

 محمدجواد خسروی صبح امروز در حاشیه جلسه شورای شهر تهران با حضور در جمع خبرنگاران با اعلام خبر حل مشکل میان شهرداری تهران و وزارت راه پیرامون باغ راه حضرت زهرا (س)، گفت: در جلسه شهردار تهران و آقای بذرپاش وزیر راه با دستور وزیر راه، مشکل اختصاص زمین برای باغ راه حضرت زهرا (س) حل شد و در حال حاضر سازمان نوسازی شهرداری تهران در این باغ راه مشغول به فعالیت است.
 
وی در خصوص سرانجام ساخت تصفیه خانه فیروزبهرام با بیان اینکه این تصفیه خانه در محدوده منطقه ۱۸ است، تصریح کرد: قولی که دوستانمان در آب و فاضلاب دادند این است که در پنج الی شش ماه آینده کل فاضلاب اصلی به تصفیه خانه فیروزبهرام وصل می‌شود.
 
شهردار منطقه ۱۸ در خصوص افتتاح فاز اول پروژه شهید بروجردی نیز گفت: در فاز اول ۱۵ معارض بزرگ داشتیم که برخی از این معارضین در کمیسیون ماده ۹ پرونده‌شان بررسی شده و به امید خدا ظرف هفته آینده این مشکلات حل و ما زمین‌ها را تحویل معاونت فنی و عمرانی می‌دهیم.
 
وی افزود: در فاز ۲ شش معارض وجود دارد که این شش معارض، گاراژ هستند و از آنجایی که قرار است بخشی از زمین‌های آنها در اختیار افتتاح بزرگراه شهید بروجردی قرار گیرد مقرر شده که برای آنها تسهیلاتی در نظر گرفته شود.
 
محمدجواد خسروی در ادامه با اشاره به صیانت از حریم منطقه و مقابله با ساخت و سازهای غیر مجاز گفت: از روزی که کار خود را آغاز کردیم بالغ بر ۵ هکتار از اراضی تقی آباد و ساخت و سازهای غیر مجاز تخریب شدند. همچنین ۲۰ هزار متر از املاکی که غیر مجاز ساخته شده بودند تخریب شدند و بالغ بر ۵۰ هکتار از زمین‌های اراضی را پس گرفتیم.
 
شهردار منطقه ۱۸ با بیان اینکه از محل صیانت از ساخت و سازها اولین پروانه TOD شهرداری تهران را کسب خواهیم کرد، ادامه داد: این پروانه بیش از ۴ هزار میلیارد تومان ارزش دارد و همچنین بالغ بر ۷ هزار میلیارد تومان از محل مولدسازی درآمدزایی داشته ایم و از محل صدور پروانه درآمدهای بسیار خوبی را کسب کرده در این موضوع بالغ بر ۱۵۰ درصد رشد داشته ایم.
 
وی با بیان اینکه در بافت فرسوده اقدامات مناسبی انجام شده است گفت: میزان صدور پروانه در بافت فرسوده منطقه ۱۸ به میزان ۵ برابر مشابه سال گذشته افزایش داشته است و بخش اعظمی از پروژه‌های منطقه از طریق درآمد صدور پروانه پیش رفته است. در پروژه زیرگذر سلیمان اقدامات خوبی انجام شد و پس از ۱۵ سال افتتاح شد. همچنین زیر گذر بهار هم پس از گذشت ۱۴ سال به بهره برداری خواهد رسید.
 
شهردار منطقه ۱۸ تهران تصریح کرد: در این منطقه برای تملک باغ ایتالیایی به مشکلات بسیاری برخوردیم و متأسفانه این محل دیگر باغ نیست و درختان آن طی سالهای گذشته قطع شده است.



درج يادداشت و نظرات

نام:
  ايميل:
توضيحات: