جستجو

آرشيو

تماس با ما

درباره ما

صفحه نخست

 
تاريخ درج: دوشنبه، 1 خرداد 1402     
مدیرعامل متروی تهران خبر داد
آغاز عملیات حفاری خط۱۰مترو در اوایل تیرماه

به گزارش گروه حمل و نقل عمومی و شهری تهرانی نیوز، مدیرعامل شرکت متروی تهران از احتمال آغاز عملیات حفاری خط ۱۰ مترو در اوایل تیرماه سال جاری خبر داد.

محسن هرمزی در حاشیه بازدید اعضای شورای شهر تهران از شرکت واگن سازی تهران و در جمع خبرنگاران با اشاره به ساخت واگن ملی گفت: واگن ملی با همکاری معاونت ریاست جمهوری، شرکت واگن سازی تهران و چند شرکت دیگر ساخته می‌شود. 

وی ادامه داد: کارفرمای این پروژه، متروی تهران است و قرارداد ساخت ۱۰۸+ ۵ قطار ملی و در  مجموع ۱۱۳ دستگاه درحال انعقاد و طی مراحل تشریفات در سازمان برنامه و بودجه است و در خرداد ماه جلسات نهایی آن برگزار می‌شود. 

هرمزی تاکید کرد: اولین رام قطار ملی براساس قراردادها باید یک سال بعد از انعقاد قرارداد وارد ناوگان شود البته به دنبال این هستیم تا زودتر قطار ساخته و وارد ناوگان شود.

مدیرعامل شرکت متروی تهران درباره یک رام قطار ملی که در فروردین ماه سال ۱۴۰۰ رونمایی شد نیز گفت: قطاری که در فروردین ماه سال ۱۴۰۰ رونمایی شد هنوز مراحل تکمیلی را طی نکرده بود و ملی نبود. برخی قطعات آن واگن ملی  از روی دیگر قطارها برداشته شده بودند و بومی سازی نبودند؛ اما با تلاش های صورت گرفته قطار ملی هم اکنون  ۸۵ درصد بومی سازی شده است. 

هرمزی با اشاره به نهایی شدن تست های قطار ملی برای ورود به خط تصریح کرد: یک شرکت بین المللی موضوعات فنی را پایش می‌کند و بیش از ۹۲ درصد تست قطار ملی پیشرفت داشته است و باید یک خط در اختیار این قطار قرارگیرد تا تست های تکمیلی آن انجام شود. 

مدیرعامل شرکت متروی تهران با اشاره به بودجه واگن ملی تاکید کرد: معاون اول رئیس جمهور برای واگن ملی ۷۷ میلیون یورو از محل فروش نفت تخصیص داده است و هم اکنون نیز ساخت بدنه واگن ملی در شرکت واگن سازی تهران آغاز شده است

وی در ادامه همچنین درباره ساخت خطوط جدید مترو در تهران اظهار کرد: عملیات حفاری خط ۱۰ مترو در پایان خرداد و اوایل تیرماه آغاز خواهد شد همچنین درحال انعقاد قرارداد با شرکت مپنا برای خط ۱۱ هستیم و خط ۹ متروی تهران نیز با همکاری قرارگاه خاتم منعقد می‌شود و قرارداد توسعه شرقی خط ۴ هم با بنیاد مسکن بسته شده است. 

هرمزی درباره قرارداد ۶۳۰  واگن مترو نیز افزود: قرارداد ساخت ۶۳۰ واگن با همکاری دولت و از محل فروش نفت پیگیری می‌شود و پیش پرداخت آن داده شده است و تا پایان ماه تمام مبلغ آن عملیاتی خواهد شد و ساخت آغاز می شود.




درج يادداشت و نظرات

نام:
  ايميل:
توضيحات: