جستجو

آرشيو

تماس با ما

درباره ما

صفحه نخست

 
تاريخ درج: سه شنبه، 23 اسفند 1401     
در جلسه امروز شورای شهر تهران صورت گرفت
تصویب کلیات لایحه مجوز انتشار اوراق مشارکت سکونتگاه غیر رسمی محدوده اسلام آباد

به گزارش گروه پارلمان شهری تهرانی نیوز، اعضای شورای اسلامی شهر تهران با ۱۳ رای موافق کلیات لایحه شهرداری تهران در خصوص مجوز انتشار اوراق مشارکت سکونتگاه غیر رسمی محدوده اسلام آباد را به تصویب رساندند.

 اعضای شورای اسلامی شهر تهران در یکصد و سی و ششمین جلسه علنی شورای اسلامی شهر تهران بررسی لایحه شهردار تهران در خصوص مجوز انتشار اوراق مشارکت سکونتگاه‌های غیر رسمی در محدوده اسلام آباد را در دستور کار خود داشتند که در این راستا آخوندی رئیس کمیسیون برنامه و بودجه شورای شهر تهران، گفت: تا سقف ۱۰۰۰ میلیارد تومان برای ساماندهی سکونتگاه غیر رسمی اسلام آباد مجوز درخواست شده که طرح این محدوده مورد بررسی قرار گرفت. طرحی که تهیه کردند اگر اتفاق بیفتد اتفاق بسیار خوبی است.

وی افزود: سکونتگاه‌های غیر رسمی و مسکن افراد حل می‌شود و درآمد خوبی هم برای شهرداری تهران به همراه خواهد داشت. در حقیقت اگر از نظر مالی حتی اوراق مالی وجود نداشته باشد باز هم درآمد برای اجرای این طرح وجود خواهد داشت ولی این موضوع در قانون آمده که شهرداری می‌تواند از این اوراق استفاده کند.

فروزنده معاون مالی شهرداری تهران نیز در خصوص انتشار این اوراق گفت: این منطقه باید سر و سامان پیدا کند. برنامه‌های جدی دولت است که سکونتگاه‌های غیر رسمی ساماندهی شود و در همین راستا ۱۸ هزار میلیارد تومان اوراق مشارکت برای این اقدام اختصاص پیدا کرده تا این ساماندهی انجام شود.

در ادامه عباسی رئیس کمیسیون شهرسازی شورای شهر تهران نیز گفت: در محدوده اسلام آباد مردم شریفی زندگی می‌کنند و برخی بیش از چهار دهه است که در آنجا زندگی می‌کنند. لذا طرح‌ها باید با نظر و مشارکت مردم تهیه شود.

اقراریان نیز در خصوص مجوز انتشار این اوراق گفت: صدای ما آنقدر کوتاه است که به جایی نمی‌رسد. نه فقط در خصوص محدوده اسلام آباد بلکه نسبت دوره ششم با معماری اسلامی چیست؟ می‌خواهیم اسلام آباد را ساماندهی کنیم اما چه نسبتی با معماری اسلامی دارد. ما در اقتصاد نولیبرال سیر می‌کنیم، طراحی شهری و وزارت مسکن و راه ما و حتی شورا کلید واژه اسلامی را یدک می‌کشد ولی در سیاست‌های نولیبرال سیر می‌کند.

در ادامه حبیب کاشانی نیز در خصوص موضوع انتشار اوراق گفت: مردمی که در محدوده اسلام آباد هستند برخی موافق نیستند و مخالفت خود را نسبت به این طرح اعلام کردند. وقتی اوراق مشارکت را انجام می‌دهیم یعنی طرح‌ را به تایید رسانده‌ایم.

مهدی پیرهادی نیز دیگر عضو شورای شهر تهران در این باره گفت: کلیات اوراق با توجه به اینکه زمان دارد بهتر است به تایید برسد تا بتوانیم از این اوراق استفاده کنیم.

صارمی معاون شهرسازی شهرداری تهران نیز در جریان فرآیند بررسی این موضوع گفت: با مساعدت شورا سال گذشته ۲۰۰ میلیارد تومان برای نفرآباد بر اساس الگوی ایرانی و اسلامی اوراق تهیه شد که امیدواریم منشا خیر و برکت برای شهروندان منطقه ۲۰ و شهر ری باشد.

وی افزود: حدود ۱۶ هزار میلیارد تومان برای ساماندهی سکونتگاه‌های غیر رسمی اختصاص پیدا کرده، لذا ما پیشنهادمان در ابتدا ۱۰۰۰ میلیارد تومان بود ولی امروز درخواست ۲۰۰۰ میلیارد تومان برای محدوده اسلام آباد را داریم. شهرداری تهران با هماهنگی وزارت کشور و رعایت قوانین اجازه انتشار اوراق مشارکت برای ساماندهی سکونتگاه‌های غیر رسمی اسلام آباد را دارد و با تصویب توسط شورا در سال آینده می‌توان این موضوع را که موجب آسایش و رفاه ساکنان این محدوده است، اجرایی کرد.

وی تاکید کرد: این محدوده به مساحت ۱۱۶ هکتار دارای ۵۱۰ پارسل است که ۸۳۰ خانوار در آن ساکن هستند. ما به دنبال ساماندهی این محدوده هستیم و درخواست ما افزایش این اوراق به ۲۰۰۰ میلیارد تومان است. بی تردید باید در همه موضوعات پیوست اجتماعی داشته باشیم و در این خصوص نیز جلسات رو در رویی با ساکنان داشته‌ایم که خوشبختانه بالای ۹۵ درصد طرح را پذیرفته‌اند. این طرح در کمیسیون ماده ۵ به تصویب رسیده و تمام مراحل قانونی را طی کرده است.

 نهایتا اعضای شورای اسلامی شهر تهران با ۱۳ رأی موافق و سه رأی مخالف کلیات لایحه مجوز انتشار اوراق مشارکت سکونتگاه غیر رسمی محدوده اسلام آباد را به تصویب رساندند.




درج يادداشت و نظرات

نام:
  ايميل:
توضيحات: