جستجو

آرشيو

تماس با ما

درباره ما

صفحه نخست

 
تاريخ درج: دوشنبه، 22 اسفند 1401     
جزئیات ساخت ۴ ایستگاه جدید مترو در تهران

 به گزارش گروه حمل و نقل عمومی و شهری تهرانی نیوز، مدیرعامل شرکت متروی تهران درباره بهره‌برداری همزمان چهار ایستگاه در خط ۶ متروی تهران گفت: ایستگاه‌های میدان شهدای هفتم تیر، میدان حضرت ولیعصر (عج)، بوستان لاله و خیابان کارگر به طول ۹.۵ کیلومتر تا پایان سال به بهره‌برداری می‌رسد.

محسن هرمزی درباره بهره برداری همزمان از چهار ایستگاه خط ۶ مترو تهران گفت: بخش قابل توجهی از خط ۶ متروی پایتخت به طول ۹.۵ کیلومتر شامل ایستگاه‌های میدان شهدای هفتم تیر، میدان حضرت ولیعصر (عج)، بوستان لاله و خیابان کارگر است که تا پایان سال به بهره‌برداری خواهد رسید.
 
وی با اشاره به جزئیات و مشخصات ایستگاه شهدای هفتم تیر اظهارکرد: ایستگاه شهدای هفتم تیر با طول سکوی ۱۴۱متر و عمق ۲۲ متر از سطح زمین، مجهز به هشت دستگاه پله برقی و چهار دستگاه آسانسور است که به سهولت جابجایی مسافران در خط ۲و۳ نیز کمک خواهد کرد.
 
هرمزی در پاسخ به حجم عملیات عمرانی انجام شده در ایستگاه شهدای هفتم تیر گفت: برای ساخت و تجهیز ایستگاه مذکور، ۱۵هزار مترمکعب خاکبرداری، ۱۰۰۰ تن آرماتوربندی، ۹۵۰۰ مترمکعب بتن‌ریزی و در نهایت ۱۰هزار مترمربع سنگ‌کاری صورت گرفته است.
 
مدیرعامل شرکت مترو با اشاره به مجاورت ایستگاه میدان حضرت ولیعصر(عج) با خیابان‌های پرترددی همچون کریمخان زند، بلوار کشاورز و خیابان حضرت ولیعصر(عج) به عنوان دیگر ایستگاه مورد بهره‌برداری از خط ۶ اظهارکرد: اهمیت بهره‌برداری از این ایستگاه با توجه به موقعیت مکانی و مجاورت آن با مراکز عمده تجاری و اداری شهر بسیار زیاد است.
 
وی در خصوص مشخصات ایستگاه میدان حضرت ولیعصر(عج) گفت: این ایستگاه با طول سکوی ۱۴۸متر و عمق ۳۶متر از سطح زمین به ۱۴ دستگاه پله‌برقی و شش دستگاه آسانسور مجهز است.
 
هرمزی با اشاره به جزئیات عملیات عمرانی صورت گرفته در ایستگاه میدان حضرت ولیعصر(عج) اعلام کرد: ۸۰هزار مترمکعب خاکبرداری، ۵۳۰۰تن آرماتوربندی، ۳۳هزار مترمکعب بتن‌ریزی و همچنین ۷۸۰۰مترمربع سنگ‌کاری برای این ایستگاه انجام شده است.
 
مدیرعامل و عضو هیات مدیره شرکت راه‌آهن شهری تهران و حومه با اشاره به ویژگی‌های ایستگاه بوستان لاله در تهران نیز گفت:‌ ایستگاه مذکور با ۱۴۰ متر طول سکو و عمق ۲۲ متر از سطح زمین دارای شش دستگاه پله‌برقی و شش دستگاه آسانسور در زمان افتتاح خواهد بود.
 
وی در پاسخ به جزئیات عملیات عمرانی انجام شده در ایستگاه بوستان لاله اضافه کرد: ۱۵۱هزار مترمکعب خاکبرداری، ۴۸۰۰تن خاکبرداری، ۳۳هزار مترمکعب یتن‌ریزی و در نهایت هفت هزار مترمربع سنگ‌کاری برای این ایستگاه انجام شده است.
 
هرمزی با اشاره به جزئیات ایستگاه خیابان کارگر با طول سکو ۱۴۰متر نیز گفت: عمق این ایستگاه از سطح زمین ۳۶متر است. بنا است تا در زمان افتتاح این ایستگاه مجهز به هشت دستگاه پله‌برقی و چهار دستگاه آسانسور باشد. برای ساخت و افتتاح ایستگاه خیابان کارگر ۸۶هزار مترمکعب خاکبرداری، ۳۹۰۰تن آرماتوربندی، ۲۴هزار مترمکعب بتن‌ریزی و همچنین ۶۷۰۰ مترمربع سنگ‌کاری انجام شده است.



درج يادداشت و نظرات

نام:
  ايميل:
توضيحات: