جستجو

آرشيو

تماس با ما

درباره ما

صفحه نخست

 
تاريخ درج: دوشنبه، 8 اسفند 1401     
راه‌اندازی پلیس بزرگراه در ۱۲ کلانشهر

 به گزارش اخبار کلان شهرها تهرانی نیوز، رئیس پلیس ترافیک شهری تمهیدات ترافیکی پلیس در معابر شهری در ایام نوروز ۱۴۰۲ را تشریح کرد.

سردار محمدباقر سلیمی در جلسه کمیته طرح‌های ترافیکی ویژه نوروز ۱۴۰۲ که پیش از ظهر امروز در شهرک آزمایش برگزار شد، گفت: در ایام نوروز تمرکز عمده ما بر محورهای بزرگراهی به خصوص در ورودی و خروجی شهرهاست. چرا که برابر آمارها ۶۵ درصد تصادفات شدید در معابر اصلی رخ داده است.
 
وی با بیان اینکه امسال با تدبیر ریاست پلیس راهور پلیس بزرگراه‌ها در ۱۲ کلانشهر کشور راه اندازی شد، گفت: در ایام نوروز برای تقویت پلیس بزرگراه‌ها و گشت‌های آن اقدام خواهیم کرد.
 
سلیمی با بیان اینکه در ایام نوروز شاهد خلوتی معابر در برخی شهرها مانند تهران هستیم، گفت: در همین راستا نیز تیم‌های کنترل سرعت را مستقر خواهیم کرد.
 
بیشترین علل بروز تصادفات در شهرها چیست؟
 
وی درباره بیشترین علل بروز تصادفات در معابر شهری نیز گفت: عدم رعایت حق تقدم، عدم توانایی در کنترل وسیله نقلیه و عدم توجه به جلو سه دلیل عمده در بروز تصادفات در معابر درون شهری بوده است.
 
رئیس پلیس ترافیک شهری پلیس راهور فراجا درباره اقدامات پلیس برای کاهش تصادفات در ایام نوروز نیز گفت: استفاده از سامانه‌های هوشمند آشکارسازی نقاط حادثه خیز در معابر شهری و استقرار نیروها از جمله اقداماتی است که در این راستا پیش بینی شده است.
 
سلیمی خواستار توجه به تعداد ناوگان حمل و نقل عمومی در ایام نوروز نیز شد و گفت: ما در برخی از شهرها و در هنگام تعطیلات نوروزی باید با ذره بین به دنبال تاکسی و اتوبوس برگردیم که لازم است شهرداری‌ها و وزارت کشور در این خصوص تمهیدات لازم را اتخاذ کند.
 
وی در پایان خواستار افزایش حضور پزشکان و کادر متخصص در بیمارستان‌ها شد و گفت: یکی از چالش‌ها این است که در طول تعطیلات نوروزی کمتر شاهد حضور این افراد در بیمارستان‌ها هستیم.



درج يادداشت و نظرات

نام:
  ايميل:
توضيحات: