جستجو

آرشيو

تماس با ما

درباره ما

صفحه نخست

 
تاريخ درج: شنبه، 6 اسفند 1401     
مدیرعامل متروی تهران خبر داد
اتمام تست‌های فنی قطار ملی تا پایان سال

 به گزارش گروه حمل و نقل عمومی و شهری تهرانی نیوز، مدیرعامل متروی تهران در مورد آخرین وضعیت قطار ملی مترو توضیحاتی را ارائه کرد و گفت: تست های فنی قطار ملی تا پایان سال به اتمام می‌رسد.

محسن هرمزی  در مورد پروژه طراحی و ساخت قطار ملی مترو با بیان آنکه ما میراث دار زحمات گذشتگان هستیم چرا که آنها ایده قطار ملی را دنبال کردند، اظهار کرد: پنج شرکت بزرگ از قبیل مپنا، واگن‌سازی تهران و جهاد دانشگاهی ایده پروژه قطار ملی مترو را پیگیری کردند که این شرکت‌ها بر اساس قطارهای سری ۳۰۰ و مهندسی معکوس ، طی سه سال توانستند قطار ملی با سطح داخلی سازی ۸۵ درصد را به سرانجام برسانند. 
 
وی با بیان این که سختگیری‌های فراوانی در مورد پروژه طراحی و ساخت قطار ملی صورت گرفته و تمام استانداردهای بالادستی در مورد آن اعمال شده است و خوشبختانه استانداردها را با موفقیت پشت سرگذاشته ایم ، تصریح کرد: در حال حاضر پیشرفت پروژه قطار ملی روی مرز ۹۵ درصد است و قطار ملی مترو توانسته شش مرحله از تست‌های فنی را با موفقیت سپری کند.
 
به گفته وی، از هفته گذشته قطار ملی از خط تست در پایانه فتح‌آباد خارج و در خط فرودگاه امام خمینی (ره) تست می‌شود. 
 
مدیرعامل شرکت متروی تهران ضمن تشکر از همراهی های معاونت علمی نهاد ریاست جمهوری و نیز دکتر منطقی در این پروژه ملی اظهار کرد: امیدواریم تست‌های قطار ملی مترو تا پایان سال جاری به اتمام برسد.
 
هرمزی در مورد قرارداد تولید انبوه ۱۱۳ دستگاه قطار از نوع قطار ملی گفت: قرارداد ۱۰۵ + ۸ دستگاه قطار ملی با شرکت واگن‌سازی منعقد شده و در حال کسب مجوز ترک تشریفات از وزارت کشور هستیم. معاون اول رئیس جمهور نیز مبلغ  ۷۷ میلیون یورو برای تولید انبوه قطار ملی مترو تخصیص داده اند که اگر بتوانیم مجوزها را از وزارت کشور بگیریم و به موازات آن قرارداد کارگزاری نفت را با بانک شهر منعقد ‌کنیم ، ان‌شاءالله می‌توانیم پیش پرداخت تولید ۱۱۳ دستگاه قطار ملی را به سرانجام برسانیم. 
 



درج يادداشت و نظرات

نام:
  ايميل:
توضيحات: