جستجو

آرشيو

تماس با ما

درباره ما

صفحه نخست

 
تاريخ درج: چهارشنبه، 26 بهمن 1401     
مدیرعامل مترو خبر داد
افتتاح ایستگاه دادمان تا پایان سال

 به گزارش گروه حمل نقل عمومی و شهری تهرانی نیوز، مدیرعامل شرکت متروی تهران از موفقیت آمیز بودن تست گرم مسیر چهار کیلومتری میدان صنعت تا میدان کتاب در خط ۷ مترو خبر داد.

محسن هرمزی با اعلام خبر موفقیت آمیز بودن تست گرم خط ۷ مترو، گفت: خط ۷ مترو تا میدان صنعت سرویس دهی داشت اما دو ایستگاه دادمان و کتاب فعالیتی نداشت.
 
وی با بیان اینکه در دوره جدید مدیریت شهری برنامه ریزی برای تکمیل خط ۷ مترو حد فاصل میدان صنعت تا کتاب به طول چهار کیلومتر انجام شد، گفت: تونل این بخش مترو آماده بود اما روسازی آن انجام نشده بود که مبلغ ۳۵۰ میلیارد تومان برای روسازی این قسمت هزینه شد و در حال حاضر ایستگاه دادمان در مرز پیشرفت ۹۰ درصد قرار دارد و میدان کتاب به دلیل تغییر نوع معماری ایستگاه در بهار سال آینده افتتاح می‌شود.
 
وی با بیان اینکه شهرداری تهران برای تکمیل این چهار کیلومتر با احتساب ۳۵۰ میلیارد تومان هزینه روسازی، ۱۵۰۰ میلیارد تومان هزینه کرده است، تصریح کرد: برای تکمیل این ۲ ایستگاه به ۴۰۰ میلیارد تومان اعتبار نیاز داریم که تا پایان سال ایستگاه دادمان و در بهار سال آینده ایستگاه میدان کتاب افتتاح شود.
 
وی با بیان اینکه تست گرم این مسیر با حضور شهردار تهران صبح امروز با موفقیت انجام شد و امیدواریم در یک فاصله دو ماهه بتوانیم ایستگاه‌ها را وارد مدار کنیم، افزود: بر اساس برنامه‌ریزی‌های انجام شده ایستگاه دادمان تا پایان سال و ایستگاه میدان کتاب نیز در بهار سال آینده تحویل شهروندان می‌شود.
 
وی در مورد معماری خاص متروی میدان کتاب، اظهار کرد: با الهام از معماری مدرن اسلامی ایستگاه میدان کتاب را به گونه‌ای طراحی کردیم که هزینه‌های نازک کاری تا ۲۰ درصد کاهش یافت و زمان نیز به شدت کاهش یافت و همچنین نوع پوشش سقف تغییر کرد.



درج يادداشت و نظرات

نام:
  ايميل:
توضيحات: