جستجو

آرشيو

تماس با ما

درباره ما

صفحه نخست

 
تاريخ درج: پنجشنبه، 13 بهمن 1401     
بلژیک از ارسال جنگنده اف-۱۶ به اوکراین خودداری کرد

تهران- ایرنا- لودوین دودندر وزیر دفاع بلژیک اعلام کرد که بروکسل جنگنده های اف-۱۶ خود را به اوکراین نخواهد داد و بررسی ارسال این هواپیماها به کی یف را متوقف می کند.
 
به گزارش ایرنا، دودندر چهارشنبه شب در مصاحبه با شبکه RTBF گفت: جنگنده های اف-۱۶ ما در حال حفاظت از سرزمین خودمان و منطقه بنلوکس هستند و در ماموریت های دفاع هوایی و تضمین امنیت کشورهای بالتیک مشارکت دارند.
 
وی افزود: بلژیک فعلا این مساله را بررسی نمی کند.
 
الکساندر دی کرو نخست وزیر بلژیک جمعه در یک کنفرانس مطبوعاتی گفت که بروکسل بزرگترین بسته کمک نظامی خود به اوکراین را تحویل خواهد داد که کل هزینه آن ۹۲ میلیون یورو است.
 
این بسته کمکی شامل موشک‌های ضد هوایی، سلاح‌های ضد تانک، نارنجک‌ها، مسلسل‌های، تفنگ‌ و مهمات و همچنین خودروهای زرهی سبک است.
 
دی کرو گفت: از آغاز این جنگ تلاش‌های زیادی برای حمایت از اوکراین انجام شده و در مجموع بروکسل تاکنون ۱۴۶ میلیون یورو کمک نظامی به کی‌یف ارائه کرده است و امروز تصمیم گرفته شد که بسته جدیدی از کمک‌های دفاعی به اوکراین به مبلغ ۹۲ میلیون یورو به این کشور ارسال شود.
 
بلژیک در نظر دارد بخشی از این تسلیحات را از ذخایر خود انتقال دهد و بقیه را برای ارسال مستقیم به اوکراین از سازندگان خریداری خواهد کرد، علاوه بر این وزارت دفاع بلژیک سوخت و آموزش نظامیان اوکراینی را تامین خواهد کرد.



درج يادداشت و نظرات

نام:
  ايميل:
توضيحات: