جستجو

آرشيو

تماس با ما

درباره ما

صفحه نخست

 
تاريخ درج: پنجشنبه، 13 بهمن 1401     
اخراج به دلیل یک نامه به رهبری

 اعتماد: غلام حیدر ابراهیم بای سلامی، عضو هیات علمی دانشگاه تهران و اولین رییس انجمن علمی گردشگری ایران با دریافت حکم قطع رابطه استخدامی به دلیل امضای نامه به رهبری در جهت اصلاح امور کشور از دانشگاه تهران اخراج شد.

او در جریان اعتراضات اخیر نیز در پی انتشار نامه مهرماه ٧٩ نفر از اعضای هیات علمی دانشگاه تهران در اعتراض به دستگیری، بازداشت و ضرب و شتم دانشجویان این دانشگاه در جلسه استادان معترض با رییس و هیات‌رییسه دانشگاه تهران به ارایه چند گزارش مستند از بازداشت و اجحاف به حقوق دانشجویان معترض سخن گفت و به اهمیت «ممنوعیت ورود نیروهای امنیتی و مسلح به محیط دانشگاه» پرداخت.
 
در ادامه نا آرامی‌های اخیر در کشور ابراهیم بای سلامی و ٦٠٠ نفر دیگر بیانیه استادان دانشگاه‌ها و پژوهشگاه‌های کشور در حمایت از اعتراضات قانونی دانشجویان در ١٥ آبان ماه ١٤٠١ را منتشر کرده‌اند که اکثر آنها در پی انتشار آن بیانیه با فشارها و محدودیت‌های بسیار مواجه شده‌اند. او‌ در پی حوادث سال ۱۳۸۸ کشور برای اولین‌بار از دانشگاه تهران اخراج و سپس با حکم دیوان عدالت اداری در سال ١٣٩٦ سرانجام به دانشگاه بازگشت. او که در کارنامه خود در دانشگاه تهران رتبه علمی و پژوهشی ممتاز را کسب کرده است و هرسال با نظر منفی و نامه‌های متعدد وزارت اطلاعات (واجا) مواجه شده، صلاحیت وی به تایید هیات مرکزی جذب وزارت علوم تحقیقات و فناوری نرسیده است. سلامی در حالی که به عنوان دبیرعلمی «نخستین کنفرانس بین‌المللی کارآفرینی اجتماعی با رویکرد گردشگری» را برگزار می‌کرد، حکم قطع رابطه استخدامی و اخراج خود از دانشگاه تهران را مجددا دریافت کرد.



درج يادداشت و نظرات

نام:
  ايميل:
توضيحات: