جستجو

آرشيو

تماس با ما

درباره ما

صفحه نخست

 
تاريخ درج: سه شنبه، 11 بهمن 1401     
روایت هولناک از لحظه مرگ یکی از قربانیان زلزله خوی

 اعتماد: «ستار قلی‌زاده» یکی از کشته‌شدگان زلزله ۸ بهمن‌ماه شهرستان خوی است. همسر او درحالی که صدایش گرفته و به سختی شنیده می‌شود به من می‌گوید: «شوهرم ۳۷ سال داشت. وقتی زلزله آمد من و دو فرزندم فرار کردیم. ستار داشت پشت سر ما از حیاط خارج می‌شد که یک دفعه فریاد زد کمرم! دیوار حیاط روی بدنش آوار شده بود. سریع او را به بیمارستان «بنی‌هاشم» رساندیم، اما تمام کرده بود. حالا ما هم آواره کوچه و  خیابان شدیم.»

روایت هولناک از لحظه مرگ یکی از قربانیان زلزله خوی
 
یک منبع مطلع هم درباره زمین‌لرزه ۵.۹ ریشتری شهرستان خوی به من می‌گوید: «با توجه به سرمای هوا، فضای شهرستان خوی و مناطق زلزله‌زده بسیار سنگین است. زلزله‌زدگان به ‌شدت عصبانی هستند و وضعیت روحی مناسبی ندارند. برخی اهالی خوی هم قصد دارند منطقه را ترک کنند و به شهر یا روستاهای اطراف بروند. حتی گفته شده برخی از زلزله‌زدگان به خبرنگاران نیز حمله کرده‌اند و با آنها درگیر شده‌اند. دو نفر از کشته‌شدگان این زمین‌لرزه «مرد» بودند و دیگری یک «دختر 11 ساله» بوده که دیوار خانه بر سرش آوار شده است. یکی از کشته شده‌ها هم اهل «زرآباد» در حوالی شهرستان خوی بوده است.» 
 
یکی از رسانه‌های محلی هم به من می‌گوید: «به خاطر وقوع این زلزله خانه‌های شهری ۱۰ تا ۷۰درصد تخریب شدند اما خانه‌هایی که در روستاها بودند به‌طور صددرصد تخریب شدند.»



درج يادداشت و نظرات

نام:
  ايميل:
توضيحات: